söndag 2 september 2012

3/9

Hej på er! Hoppas allt är bra där hemma.

Vi gör saker hela tiden, man är helt slut på kvällarna. Shirley vill verkligen få oss att hinna med så mycket som möjligt, vilket är roligt. På torsdag kvällen förberedde vi alla snackspåsar som vi skulle ha med oss till Barkerville. Två andra utbytsstudenter som skulle sova över hos oss, Xander och Moritz, hjälpte även till. Vi gjorde 30 mackor och massor med påsar. Vi gick och la oss sent, vilket inte var så jättebra med tanke på att vi gick upp 05.30 dagen efter. Jag hann bara göra i ordning mig på morgonen innan vi åkte, hann inte ens få i mig kaffe. Men det gick bra ändå. Vi mötte upp alla andra utbytestudenter i PG och åkte till Barkerville i en gul skolbuss som Shirley körde.

Zuzanna på bussen
Det tog runt 3 timmar innan vi var framme. Eftersom att Barkerville ligger en bit upp i bergen var det riktigt kallt där uppe, som svensk är jag alltid förberedd på att det kan bli kallt i slutet av augusti, men jag var nog den enda som var det...


Saknar nog lite att ha en häst..

Barkerville
Vi började med att vara med på en lektion som skulle föreställa hur skolan var 1874 tror jag. Seriöst, läraren skrämde livet ur alla. De koreanska barnen började nästan gråta för att de tyckte att hon var så läskig och elak.

Tyskland, Sverige, Finland x2 tyskland
Killarna, vet inte vilka länder riktigt
Efter skräckupplevelsen i den gamla skolan gick vi vidare till ett annat uppträdande. Det var ett uppträdande om hur guldgruvan fungerade osv. Ganska roligt i allafall.


De är så fascinerade av Troy's stora bubbla



 Efter det var det äntligen lunch och det var så skönt att komma in och sitta i värmen. Efter lunchen gick vi på teater. Det var 4 skådespelare på scenen som sjöng och dansade, ganska så imponerande faktiskt! Men vid den tidpunkten hade jag nog kunnat somna. Var så otroligt trött efter att ha gått upp tidigt på morgonen. Efter teatern fick vi lite "fritid" så vi gick till ett café och jag fick äntligen mitt efterlängtande kaffe. När jag hade fått mitt kaffe var jag och den finska tjejen Zuzanna ganska höga på koffein, så vi gjorde en knäpp fotorunda. 








Vi flörtade lite med smeden och han lät oss komma in och hjälpa honom med att smida lite. Det är bra att vara svensk och finsk







Björnen i vår trädgård.
Igår när jag satt inne i huset efter att ha skypat med min familj så ser jag något stort och svart gå på uppfarten  vid våra bilar. En stor svart björn! Jag trodde verkligen inte att jag skulle få se en här, men vi hade otroligt mycket tur. Troy tog med oss ut så att vi kunde få ta några kort på den. Jag var glad att jag var inne i huset när den kom förbi vårt hus...

Ni får ha det så bra där hemma så länge!


4 kommentarer:

  1. Nu kan du ju skjuta björnen som du pratade om på galan i Västervik. Kul att se dina foton från staden i bergen också. När börjar skolan? Hur går det med engelskan? Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Coolt med en björn i trädgården!

    SvaraRadera
  3. Välkommen till Kanada. Jag har också nyligen flyttat hit, efter att ha gift mig med en kanadensare. Hoppas du får ett bra år.

    Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Vad spännande att du nyss har flyttat hit, Kanada är ett väldigt trevligt och vackert land!
      Ha det så bra här!

      Radera