fredag 28 september 2012

29/9

Oj snart är faktiskt september månad slut! För mig är det svårt att tro med tanke på de senaste 2 veckornas bra väder, men idag så vände nog det om till höst även här. Det har i alla fall varit över 20 grader nu de senaste dagarna.

Nu är jag och Simon tillbaka i huset och Shirley kommer hem i natt tror jag. Det är faktiskt lite skönt, man kan gå runt i sin egna lilla värld igen. Igår följde Elyse med mig hem och vi lagade lite pizza och kollade på några filmer. One Day och A Walk to Remember. Jag gillar båda, men gud vad jag grät! Tårarna brukar jämt rinna på mig när jag ser sorgsna, lyckliga och fina filmer. Det är inte så konstigt med tanke på vilken familj jag kommer ifrån..


Idag gjorde jag faktiskt något dumt. Jag visste om att vi hade en läxa i franskan tills idag, men jag ville verkligen inte göra den. Vad var min ursäkt? Jo självklart att jag är en utbytesstudent och inte förstod uppgiften. Läraren blev inte ens irriterad utan han förklarade NOGGRANT vad jag skulle göra. Som om jag inte redan förstod det liksom... Uppgiften hade nog någon som inte ens läst franska förstått.. 

Ha en trevlig helg där hemma!

7 kommentarer:

  1. Nästa gång gör du läxan!

    :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. One Day spoilade en skribent i DN så den kommer jag aldrig att kunna se. A Walk To Remember är en film som jag alltid velat se, men som jag aldrig fått till. Förstår att den var bra! Jennifer och jag såg Will Hunting (http://www.imdb.com/title/tt0119217/) igår, det är en av mina favoritfilmer och Jennifer tyckte också att den var bra. Har du sett den?

    Kram igen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja kommer ihåg att du sa det. Så klumpigt att skriva slutet, den är värd att se!
      Hmm, den ska jag försöka se om jag har tid till det, om Jennifer gillade den måste den ha varit bra.

      Radera
  3. "A Walk to Remember" är samma som författare (Nicolas Sparks, North Carolina!!!) som har skrivit många av de kärleksfilmer jag har gillat, men också känt som de är mer underhållning än kvalitet kanske? "The Notebook" (underbar, älskar den), "A message in a bottle" (underhållande), "Dear John" (tror Christel gillar den mycket) och så den nya "The Lucky One", som jag har tjatat om...Först läste jag boken (det gick snabbt, för den är tunn) och sen såg jag filmen efter mycket tvekan...Det är samma kille som är i High School Musical i filmen, men, men, men...Jag är såld - han är sååååå snygg!

    Good Will Hunting (eller Will Hunting som ni säger i Sverige) utspelar sig i de områden där jag jobbade (MIT och Harvard området) och där vi bodde (South Boston eller "Southie" - det Irländska kvartert som Leos familj kommer ifrån)...Så den filmen känns lite som "hemma" för oss.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en riktigt fin kärleksfilm faktiskt! Jag älskar också The Notebook, så underbar. Så bra, nu har jag en hel lista över kärleksfilmer som jag kan se.

      Tack för alla tipsen Anna-Lena!

      Radera
  4. Jag kom precis på att jag blandade ihop filmer, det var Dead Man Walking jag menade.

    SvaraRadera