torsdag 20 september 2012

21/9

Min mamma sa att det är som om jultomten kommer med paket varje gång jag bloggar, så ska försöka att ha rutin på att blogga.

Jag pratade med mina föräldrar igår, första gången på 3 veckor. Jag har saknat att prata med dem, för vi är verkligen en familj som är väldigt nära varandra och gillar att umgås tillsammans. Jag började gråta av glädje när jag hörde mamma och pappas röster. Det är verkligen tuffat att vara ifrån dem, men jag är så sjukt tacksam för att de låter mig göra det här och stöttar mig.
Innan jag pratade med dem satt jag i köket och pratade jättelänge med Shirley också. Det kändes verkligen som att vi klickade där och det var skönt att få göra det med min värdmamma. Det kanske man inte gör med en gång utan det kan ju växa fram, så jag är glad att det gjorde det hyfsat tidigt. Jag har hört ifrån andra utbytesstudenter om deras familjer, så jag kan inte vara annat tacksam över min.

Jag har hittat små knep att komma över hemlängtan. Prata om det med mina vänner, vara utvilad, prata med Shirley om det och min favorit, kolla på serien Vänner. Det är nog både bra och lustiga saker som jag måste göra för att undvika den. En annan tjej som går på min skola och som är ifrån Tyskland har riktigt svår hemlängtan. Hon är så orolig över att hon inte har massor med kompisar och saker. Det är svårt att prata med henne om det eftersom hon inte vill lyssna när man ger henne tips. Det låter kanske lite dumt, men jag blir faktiskt ännu mer motiverad att göra det bästa ut av mitt år här när jag försöker övertyga henne om vad vi gör här.

Att lära känna nya människor här har varit riktigt roligt. Alla som jag umgås med är så snälla! I skolan, utanför och självklart familjen. Ibland måste man bara stanna upp och faktiskt inse hur bra jag har det med tanke på vad som kan hända när man är borta.

Det har snart gått en månad sedan jag lämnade Sverige, tiden går ruskigt fort. Ni har säkert inte ens saknat mig där hemma än..

Jag hoppas att ni får en bra dag där hemma!


Förresten... Är så himla trött på alla björnar som springer runt huset!! Jag kan inte gå ut och gå, vågar knappt gå ifrån bussen till huset utan hundarna och bada i hot tuben som är utanför precis... Det är min ny fobi- björnar!

10 kommentarer:

  1. Det är klart vi saknar dig Becka! Men som jag sagt tidigare så tänker jag inte på det mer än att du är i Västervik:) Du var så NÄRA när vi skypade här om dagen och grabbarna hade verkligen längtat. Bra att du pratat med S och skönt att du kanske kan "ta det lugnt" på kvällarna nu. Att vara utvilad är så viktigt, har man inte somnat skapligt eller fått vara uppe på nätterna av tex. amning/sondning eller barn som gråter, mår man skit dagen efter (iaf jag)men har man sovit bra är man glad som en lärka (förhoppningsvis) dage efter.
    Kramar till dig Becka och ha en trevlig helg...utan björnar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det nära när man skypar?! Det var roligt att få prata med hela familjen. Kram!

      Radera
  2. Jag blir överlycklig vare gång jag ser att du har uppdaterat! Det är så kul att läsa vad du gör där borta! Det verkar som att du har det väldigt bra och det är jag glad över :D
    Puss och kram / Tilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt Tilda!!! Hoppas att du har det bra där hemma och njuter av sista året på gymnasiet!

      Puss och kram

      Radera
  3. Fasen, det låter ju livsfarligt med björnar runt knuten! Men samtidigt lite spännande :)
    Du har väl inte missat denna:
    http://helahalsingland.se/ljusdal/tallasen/1.4796307-tv-ola-skulle-pissa-da-kom-bjornen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte roligt! Bär med mig björnsprayen överallt. Haha det var en rolig film, skulle inte bli förvånad om det hände här.

      Radera
  4. Jag har pratat med Emil E (och konstaterat att det inte är han som är Emil här ovan). Men du "okände" Emil, tack för länken, den var rolig!!!

    SvaraRadera
  5. Kom ihåg vad jag sa, de första sex veckorna är tuffast. Sedan blir det lätt och till sist vill du inte åka hem :-) kramar Sofie

    SvaraRadera
  6. Heja Heja, Vad kul att ha hittat in till din blogg, fick ett hett tips av din mor så jag hittade rätt!! Du ser ut att ha det kanon, lite läskigt med björnarna dock, har hört från en kopmis som var i alaska att det finns något som heter björnspray man kan köpa, en sprayflaska som ger ifrån sig någon odör som björnen ogillar. Kanske kan kännas lite tryggare då... Ha det bäst Becka!! kramar till dig/ Malin J

    SvaraRadera
  7. Hej Becki! Allt låter underbart, vilken jäkla upplevelse du får vara med om alltså!! Akta dig för björnarna bara, låter som en skräckfilm! Puss puss :)

    SvaraRadera