söndag 30 september 2012

30/9

Varför är inte helgen längre än 2 dagar? Den behöver i alla fall vara det tycker jag.

Igår kom min värdmamma hem ifrån Mexiko. Det var roligt att få höra allt som hon och sitt jobb hade fått vara med om. Jag har svårt att förstå ibland hur hon orkar gå runt. Hon gör saker hela tiden. Igår körde hon 12 h från Vancouver kom hem och bytte om. Hon tog sedan med oss till Farmers Market för lunch. Jag åt en supergod soppa där förresten. Vi åkte sedan vidare upp till min värdpappas paintball park där vi skulle spela paintball med en stor grupp utbytesstudenter. Åh så kul det var! Mitt första skott som jag fick på mig hamnade så klart på mitt huvud. Jag fick färg i hela håret och en stor bula, men som tur var den enda i huvudet. Idag har jag blåmärken lite överallt, men jag är absolut inte värst! Sjukt roligt var det! Efteråt grillade vi lite hotdogs  och hade det trevligt.




Efter att vi var klara med paintballen åkte jag och Shirley till Ida-Maes ost och vin-fest. Svettig, lerig och färg över ansiktet och kroppen... Som tur var hjälpte Mae mig med att tvätta ur färgen ur håret, fick låna kläder och sedan bli sminkad. Älskar när någon fixar allt sådant för mig! Jag fick äta goda ostar och de andra åt goda ostar med vin. Fram emot 23.00 kände sig Shirley trött. Som sagt, jag kan inte förstå vad som får henne att gå runt, jag vill också vara så!

Nu ska jag skriva en liten presentation om Sverige som jag ska hålla ett tal om på den här International club. Några tips på vad jag kan dra upp om Sverige? Jag kommer säkert att glömma något.

Kram på er där hemma! Och förlåt om jag låter negativ ibland på bloggen och drar upp småsaker som jag funderar över ibland, men det är nog sådana saker som jag vill gå tillbaka och se och tänka över. 

3 kommentarer:

  1. Vad har du för "publik" när du ska hålla ditt tal? Mest utlänningar eller Kanadensare?

    Allemansrätten kanske? Men det är mer för Nord Amerika...Europeer är inte så impade.

    Har du sett http://www.sweden.se/eng/Home/ ?

    SvaraRadera
  2. http://www.australiansabroad.com/sweden/youknow.html

    Den här är rätt rolig...det är visserligen en Australienare som ser på Sverige, men mycket stämmer nog in på både Amerikanare och Kanadensare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, älskade den här sidan! Så mycket stämmer och en del saker blir man lie fundersam över om vi är så konstiga. Jag ska hålla tal inför både kanadensare och utlänningar, det är för alla som är med i klubben :)

      Radera