söndag 23 september 2012

23/9

Igår så höll staden Prince George en BBQ för alla utbytesstudenter som är här. Det var människor från alla high schools och från universitet som deltog. Den började omkring kl 3 på eftermiddagen. Vi åt massor med mat, lekte lekar, dansade och åkte på en rundtur runt i PG.















Vi kunde inte ha haft mer tur med vädret i slutet av september! 25 grader och strålande solsken, perfekt dag för en stor BBQ.
Efteråt så åkte jag och Zuzanna hem med Johanna och kollade film och åt mycket kanadensiskt godis. Alltid så mysigt att umgås med de här två tjejerna och det är så himla enkelt också. 

Idag vaknade vi upp hos Johanna och så slängde jag och Zuzanna i oss pannkakor till frukost för hennes värdmamma kom och hämtade oss rätt så snart. Jag var en stund hos Zuzanna och åt lite fruktsallad innan jag åkte hem för att packa lite grann. Min värdmamma ska till Mexiko i några dagar, så jag ska bo os hennes dotter under tiden eftersom att Troy inte kommer vara hemma. Eftersom att vädret fortsatte att vara fint även idag så åkte jag, Shirley och Ida-Mae ut med båten och satte oss och spelade lite kort. Måste testa på det där mer att använda båten som nöje än att bara ta sig från en punkt till en annan... 
Vi var även på bio ikväll, vi såg filmen Lawless. Helt okej film, gillade skådespelarna och miljön som den var inspelad i. Sen så har ju jag typ blodfobi, så det var en del scener som var lite mindre trevliga och jag kände att jag ville spy då och då. Brukar inte hända när jag kollar på film faktiskt, bara om någon skär sig i verkligheten eller något. Nu är klockan mycket, men tänkte bara göra ett litet inlägg för er som ska gå upp nu .

Kram och godnatt

5 kommentarer:

  1. Tack för inlägget, det förgyllde en i övrigt riktig pissdag med kojakt på Rätö som inte alls gick som vi ville.... :)

    Hoppas det blir bra hos Ida-Mae!

    Puss&Kram

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fina bilder som vanligt...

    Hur många utbytesstudenter finns det i Prince George? Hur många High Schools och universitet finns det i Prince George? Jag trodde man åkte till ett ställe där det inte fanns andra utbytesstudenter och så fick man lära sig umgås med invånarna, men ni verkar vara ett helt gäng "utlänningar"!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är väldigt många utbytesstudenter här i PG. Jag tror att det är runt 5 high schools och ett stort universitet (UNBC). Jag trodde det också, men samtidigt är det väldigt roligt att lära känna människor från hela världen!

      Radera
  3. Kul med uppdatering! Vill bara skicka en liten varning för att umgås för mycket med andra svensktalande. Jag vet att det är väldigt lätt att det blir så för att det är enkelt och ger trygghet men det är också oerhört lätt att det helt plötsligt är så att tillslut umgås man mest med dem och man lär inte känna så många "urinvånare". När jag var i München gav jag mig den på att inte umgås med de andra svenskarna och det lyckades jag hyggligt bra med. Och oj så mycket mer tyska jag lärde mig jämfört med de andra svenskarna som mest umgicks med varandra. Men det där vet du ju redan och du har ju ännu inte varit där så länge.

    Vilken fin sak av PG att göra för alla utbytesstudenter. Liknande de mottagningar som Stockholms stad bjöd in till och som jag ansvarade för i Stadshuset under mina år på Stockholms akademiska forum. Det betyder mycket tror jag eller hur känner du?

    Kram
    S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har en regel att vi bara ska prata engelska när vi umgås och det brukar alltid funka bra. Anledningen till att vi umgås också är för att det är så många som kan prata tyska och föredrar att tala det istället för att umgås med oss andra som inte förstår det. Även om vi är en grupp på 5 personer och inte alla talar tyska, så pratar de det i alla fall. Jättetråkigt, så anledningen till att vi umgås är för att vi KAN prata engelska med varandra.

      Ja det var verkligen hur snällt som helst att ordna den här stora BBQ för oss utbytesstudenter!

      Kram

      Radera