söndag 16 september 2012

16/9

Tack alla för tipsen om hemlängtan, det kommer säkerligen att komma i perioder längre fram.
Jag har klarat av första veckan i skolan! Och jag gillar faktiskt att gå till skolan, det är nästan så att jag längtar till måndag så jag får gå dit igen. Men bara nästan.. Vi har biptestet på PE, människans värsta uppfinning. Ska förklara för läraren att jag har dåliga fötter så att han inte tror att jag har världens sämsta kondition.

Jag var och kollade på när Elyse min kompis från Belgien var och testade på cheerleading häromdagen. Ni som har sett Glee, föreställ er tränaren fast enkort Sue Sylvester. Hon skrämde verkligen livet ur mig, jag vågade inte ens ta kort på dem som jag hade planerat att göra. Så nej, jag vill inte bli en cheerleader där!

I torsdags hade vi en BBQ för utbytesstudenterna och deras familjer. Det är alltid roligt att träffa de andra, för det är dem som man blir först riktigt kompis med.
Jag försöker att ladda upp bilder så att ni kan se lite, men det har tagit 10 min att försöka ladda upp en bild.. Laddar upp dem en annan dag helt enkelt.





I fredags följde Zuzanna med mig hem från skolan. Vi pratade och fikade lite innan även Johanna dök upp. Vi lagade tacosallad, pratade, dansade i bikini till Levels, badade i badtunnan med en björn i buskarna, kollade film, gjorde varm choklad och pratade lite till. De sov över här och vi sov enda till kl 11 idag. Har inte sovit så länge på ett tag, så skönt!







Imorgon har jag planerat att plugga på lite läxor. Jag ska skriva om min karaktär på acting class och så har vi ett test på tisdag om hur man spelar flag football. Vi håller på att spela mycket football nu på PE, dö kul är det!

Eftersom att jag inte kan ladda upp några bilder kan jag istället ladda upp en sång .Your Song. Den betyder väldigt mycket för mig och den kommer nog säkerligen vara en av mina favoriter bland kärlekssånger.

Kram hörni och tack för att så många stöttar mig!

4 kommentarer:

  1. Vi är med dig hela tiden och det är så kul med dina inlägg! Kram Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra Sofie! Jag hoppas att du mår bra och att du får snart får sova igeonom en hel natt! Kram

      Radera
  2. Pratar Zuzanna svenska? Hur är franskan? Ta med kameran till skolan någon dag :)

    Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej hon är finsktalande, så vi pratar engelska hel tiden :) du kan vara lugn! Franskan... Jag lär mig nog faktiskt mer engelska där än vad jag lär mig franska. Men det är väl bra att jag lär mig ett språk ordentligt :) Ska försöka att göra det! Kram

      Radera