torsdag 27 september 2012

27/9

De senaste dagarna har jag bott hos min värd syster Ida-Mae eftersom att min värdmamma har varit i Mexiko och jobbat och min värdpappa har varit och jobbat sent på kvällarna. Det har varit väldigt skönt att vara här faktiskt eftersom att hon bor i Prince George. Det har varit lätt att umgås med folk efter skolan och bara ta bussen hem. I tisdags möte jag upp Zuzanna efter skolan, våra skolor ligger väldigt nära varandra så det var inte en så lång promenad för oss båda. Efter ett tag så fick jag ett sms av Elyse som ville att vi skulle komma och kolla på en fotbollsmatch med henne. Det gjorde vi, men jag vet inte hur mycket dem 2 ville kolla på matchen istället för killarna som spelade... Lyckan för dem var efter matchen när killarna drog av sig tröjorna i allafall...

Skolan rullade på som vanligt igår. Eller förresten. Jag har gått med i en ny klubb i skolan. International Club!
Vi kommer lära oss om länders kultur, vad de äter, deras traditioner och vad som är typiskt för det landet. Jag tycker det låter som en spännande klubb! Jag ska prata om Sverige nästa vecka och så ska vi baka något svenskt. Något tips? Något som tar typ 30 min.

Efter skolan gick jag med Durita och Zuzanna till Tim Hortons och hade kaffe och bagel. Det har varit så lätt att bara umgås med folk efter skolan, jag har mått mycket bättre av det än att åka hem efter skolan varje dag. Visst det går att lösa med skjuts, men vill inte att mina värdföräldrar ska skjutsa mig  överallt, det känns så taskigt.

Ha det bra där hemma!

5 kommentarer:

  1. Kladdkaka är väl ändå svenskt! :)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Äsch, bekymra dig inte över småsaker. Fråga bara om de kan skjutsa och tala om att du känner dig besvärlig i såna lägen. Rak kommunikation funkar alltid bäst å du vill ju verkligen umgås med folk efter skolan, aight!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha det låter kanske som att jag klagar en del. STS bad mig skriva lite saker som man inte tänker på när man åker på utbytesår, det som kan göra året lite tuffare. Men det är sant som du säger, rak kommunikation fungerar bäst!

      Radera
  3. Roligt med den nya klubben du är med i! Är det som du ska baka som ska ta 30 minuter? Då hinner du ju inte göra bullar eller så, kladdkaka eller sockerkaka går ju ganska snabbt.

    Lär dina kompisar lite om svensk musik också:

    http://www.youtube.com/watch?v=1y6smkh6c-0&list=UUtHY_7BXK9Bn3Dp3cjBgCLA

    Kram!

    SvaraRadera