tisdag 18 september 2012

19/9

Dagarna rullar på här. Älskar att gå till skolan förresten! Det kommer säkert inte låta likadant om en månad, men det tar vi då. Jag börjar alltid med Acting på morgonen. Den senaste tiden har jag hjälpt till med att hitta kostymerna och scenarbetet. Vad bra att vi ständigt renoverar hemma, jag var grym på att spackla och måla.. Nästa ämne är PE. Vi spelar football och har lite tester på vilken form vi är i och så. Jag aldrig i hela mitt liv varit snabbare än killar när det kommer till att springa långdistans. Och då menar jag inte datornördskillar, utan de som spelar fotboll! Lite konstig känsla faktiskt..

Lunchen tillbringas i cafeterian med lite kompisar, oftast har jag med mig något att äta, men köper ibland sallad där. Efter lunch har jag syslöjd. Läraren gillar inte när man svär när man gör fel. Vilken tur att jag kan svära på svenska när jag syr åt helt fel håll och utanför strecket. Sista lektionen är franska och vår lärare är speciell.. Jag är faktiskt sjukt tacksam nu över min gamla franskalärare, hon förklarade saker så att det blev vettigt. Men den här läraren är hel lustig. Det måste vara så att jag inte ska lära mig franska, det kommer aldrig gå! (Jaja, ska ha en annan inställning...)

Nu ska jag plugga lite. Hoppas att ni har det bra där hemma!

Kram

2 kommentarer:

  1. Det kan ju inte vara 100% perfekt, men det låter 95% perfekt i skolan ju...Att franskaläraren är lite knepig spelar väl ingen roll!!!

    Jag har undrat...vilken "årskurs" går du i? Highschool, senior? Motsvarar ni det Amerikanska skolsystemet? Är de du går med färdiga efter detta året? Söker de sen vidare till College?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är faktiskt riktigt bra i skolan, tro det eller ej! Jag går i grade 11. tydligen så sätter de alla utbytesstudenterna i samma årskurs oavsett hur gammal du är.

      Radera