tisdag 4 september 2012

5/9

Åh vad roligt det är när jag får kommentarer! Det gör det hela så mycket roligare att blogga!
I morgon börjar skolan och jag är supernervös. Så läskigt att gå i skolan där jag inte förstår språket 100 %, men allt kommer att ge med sig hoppas jag. Idag har vi (jag) bakat en svensk kladdkaka. Det är inte bara i Sverige som jag blir kallad för the Bakery Girl, utan även här. Jag har även hunnit med att skypa med lite folk där hemma, vilket alltid är roligt. Jag får inte hemlängtan av det, så det är en bra sak, men jag har ju bara varit borta i 10 dagar än så länge. Jag kan berätta för er vilka kurser som jag ska läsa!

Första terminen:
Theatre Performance11:Acting
Physical Education
Textiles
French 11

Andra terminen:
BA Leadership
English
Food and Nutrition
BA History & Appreciation of Film

Jag är väldigt nöjd med mina kurser. Den sista ska vi bara kolla på film. Kan ni fatta, bara kolla på film och högst skriva en uppstats om det?! Läraren har tom en popcornmaskin i klassrummet.

Simon vill försöka att åka wakeboard idag. Gick kanske inte så jättebra, men han var uppe i några sekunder i allafall.

Simon

Chiara

Min värdsyster Melissa



Kommer upp


Men inte för en lång stund

Fortsätt gärna att kommentera, blir så glad varje gång jag ser att det är någon som faktiskt verkar intresserad av det jag gör här borta i Kanada!

Kram gott folk!

9 kommentarer:

  1. Fint det ser ut Becka! Det är jättekul att se bilder och läsa.
    Det kommer gå bra i skolan det är jag säker på. Ha, ha, ha popcornmaskin i klassrummet, det låter det!
    Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Karolin! Det gick faktiskt helt okej i skolan idag tycker jag :) kram

      Radera
  2. Skriv mer! Jag kollar flera gånger varje dag (och natt pga amning) om du har skrivit något nytt. Hur känns det med engelskan? Tycker du att det är svårt att prata eller förstå? Det kommer att gå bra i skolan. Antar att det blir svårast att skriva ett tag i börja men det löser sig. Kommer ihåg när jag åkte till Tyskland första gången. Den första månaden förstod jag Max 60% av vad folk sa till mig. Det var hemskt. Men så är det ju som tur är inte med engelska. Spännande kurser. Ska bli kul att höra mer om. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag skriver så ofta jag hinner med, men ska verkligen inte glömma bort att blogga som jag kan göra ibland!
      Engelskan känns förvånansvärt bra, det är värre att prata än att förstå, men det är inga problem att diskutera och så. Skriva kommer nog som sagt att bli svårast. Kram

      Radera
  3. Ha, ha Rebecka...Din engelska är det inget fel på och du förstår säkert 99%...

    Roliga ämnen...Visste inte ens att de brydde sig om syslöjd (jag antar att Textiles är syslöjd - om ni inte ska tillverka tyg!!!) Många av mina kompisar kan inte ens sy i en knapp, let along hem a pair of pants!!!

    Vad är Foodsand? Som i Foodsand nutritions?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det roliga ämnen?!
      Det är syslöjd och det är mitt favoritämne precis, men har det bara i ett halvår som tur är. Jag var lite snabb när jag skrev där. Foods and nutritions. Kram

      Radera
  4. Du ser ut att ha det jättebra! Kul att följa med på vad du gör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du följer min blogg Lena! Kram

      Radera
  5. Martha Stewart, Suzy Homemaker eller the bakery girl...Kärt barn har många namn....

    Kanelbullar är poppis...Jag kan skicka dig recept för saftiga bullar...Jag använder samma för saffrans bullar...(eftersom det är svårt att få tag på kesella, har jag lärt mig att använda Philadelphia ost)

    När julen kommer så vill de säkert att du ska laga svensk mat...Janssons är INTE poppis (varken i Europa eller USA i alla fall)...Ledsen...Alla potatis jag har skalat och jobbat med för att få folk att bara rynka näsan...Ta nåt icke-fisk istället!!! Köttbullar tycker jag att man kan köpa i affären..de smakar minst lika svenskt, och nästan varenda affär här har lingonsylt (svensk)....

    Saltlakrits tycker de heller INTE om...Ni fick ju prova godis här i USA, så jag antar att Kanada har lika äckligt godis/choklad....

    Finns det nån Trader Joes där ni bor, eller köper ni storpaket på Costco jämt? Vi köpte våra boogie boards, vårt parasoll ute och Killians drake på Costco...Ibland får de in jättebra grejor. Kolla även kläderna. Leo fick sin favvis t-shirt (Nautica) därifrån, och jag har en Yoga jacka...

    Annars är Costco för storfamiljer, och vi är ju ingen storfamilj precis och när jag handlar där blir saker dåligt eller står det bara!!!

    Kramis

    SvaraRadera