tisdag 2 oktober 2012

3/10

Okej nu har jag suttit och tänkt vad jag ska börja skriva i flera minuter, vi börjar så här istället.

Skolan igår var helt okej, det har blivit mer rutin nu så allt är inte lika spännande som det var i början, men det är fortfarande roligt att gå dit. Efter skolan gick jag och Simon till Tim Hortons för att vänta på Shirley och Troy. Älskar Tim Hortons, godare kaffe än vad de har på Starbucks faktiskt. Efter att de hade hämtat upp oss åkte vi till Sally's, den koreanska kvinnan som hade hand om alla koreanska barnen för några veckor sedan. En av barnens föräldrar var här på besök och de ville ha en Thanks giving dinner. Visserligen en vecka för tidigt för att vara Kanada, men jag klagar inte! Maten var jättegod och det var roligt  att få testa på den här stora högtiden som typ bara existerar i Nordamerika. Några av de andra barnen var där också och Troy kom på att vi kunde leka bakåtkurragömma, när alla letar efter en person och den som är sist att hitta får gömma sig sedan. Väldigt roligt att leka den i mörkret, några av barnen var lite mörkrädda så de satt klistrade på mig. Efter att ha lekt ett tag var det dags för pumpkin pie. Jag var bra trött när vi kom hem, snacka om matkoma!

Idag efter skolan så hängde jag med Durita, Elyse och Howard. Det är ungefär så spännande som min dag har varit. Imorgon så ska jag och Elyse åka ta kort på hockeykillarna för year book. Elyse tjatade om att få det uppdraget och hon ville ha med mig som assistent... Kan ju bli roligt..

Förresten!! Det snöade här idag.. Det var inte riktigt vad jag hade räknat med, med tanke på att det var runt 20 grader förra veckan. Ni som klagar på ungdomar i Sverige som har Converse mitt i vintern, släng er i väggen! Flickorna hade fortfarande kjol utan tights på sig och killarna gick runt i shorts och de såg inte varma ut. 

En annan sak. Gud vad jag drömmer nu för tiden och det är verkligen allt möjligt. Igår vakande jag av att jag grät i sömnen och i morse också. Det jobbiga är att det är om personer där hemma som skadar sig eller bli sjuka. Snacka om lättnad när jag vaknar. 

Ha det så bra! 

4 kommentarer:

  1. Jag brukar också gråta i sömnen. Ganska jobbigt men som sagt skönt att vakna. Det är nog ganska naturligt att du drömmer att folk här hemma blir sjuka eller skadar sig. Du är ju inne i en väldigt stark separationsprocess där du frigör dig kraftigt från både familj och vänner. Naturligt men inte mindre jobbig för det. Stå ut!

    Hur går det med teatern? När ska ni spela upp pjäsen och vad handlar den om?

    Kram
    Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog naturligt och det är bara jobbigt precis när jag vaknar, men ändå lite lustigt.
      Teatern går bra faktiskt! Vi ska spela upp pjäsen i början av december så läraren är riktigt stressad. Föreställ dig James Bond fast en komedi. Det är vad Get Smart handlar om :)

      Kram

      Radera
  2. Håller med Sofie om separationsprocessen...Och om något (familj och vänner) är i dina tankar hela dagen, så är det naturligt att du drömmer om det, även om drömmen vrider och vänder på det! Du kanske kan göra någon "wind down" yoga innan du lägger dig för att lugna tankarna? Undvik datorer, tv, kaffe, socker och annat minst 1 h innan läggdags. Och se till att du rör dig och får frisk luft under dagen...

    Thanksgiving dinner är gott...De säger att Kalkonen har något ämne i sig som gör så man hamnar i matkoma. Jag tror att det är mängden mat man äter! Pumpkin Pie är min favorit paj...Och jag som inte äter Donuts, äter faktiskt Pumpkin Spiced Donuts.

    Att kaffet på Tim Hortons (tror ej det finns i USA dock) smakar godare än Starbucks är väl inte konstigt. Tvärtom, Starbucks är inte känt för sina kaffebönor precis, utan allt annat: krångliga drinkar, mysig inredning, WiFi och för att folk känner sig trendiga på Starbucks. Själv dricker jag sällan Starbucks och min kompis fick magkramp varje gång hon drack deras drinkar. I Consumer Reports (typ Råd och Rön) fick McDonalds kaffe bäst betyg och jag håller med om det. När jag köper iskaffe håller jag mig till McDonalds.

    När vi är och campar brukar barnen ha glowsticks på sig på kvällen ($1 på Target för ett helt paket). Dels för att vi föräldrar ska se dem och dels för att de känner sig tryggare för att det inte är så mörkt. Men det är svårare att gömma sig när man lyser som en självlysande alien från Mars...

    Snö...vad fuskigt!!! Att folk har shorts och kjolar utan tajts när det är snö är jättevanligt i typ. Colorado...Här i Södern har de dunjackor med eskimåluvor när vi har -2 C, och Killian går till skolan med en tunn fleece jacka. "Kläder för väder" finns liksom inte på denna sidan Atlanten. Å andra sidan badar man i havet i Sverige när det är 16 C!!!

    Vi älskar dina blogginlägg, så fortsätt skriva när du hinner, och må så bra.

    Kram, Anna-Lena, Leo och Killian

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tror på era teorier, det låter väldigt vettigt. Vanligtvis så brukar jag alltid läsa innan jag går och lägger mig för att lugna ner precis innan jag somnar. Det brukar hjälpa!

      Mm det var gott, så roligt att testa på hela paket. Älskade pumpkin pie, jag var lite skeptisk först men det hade jag inte behövt vara.
      Jo jag har förstått att Starbucks är mer en statusgrej än bra kaffe, men snart kommer ni nog få Tim Hortons i USA också.

      Haha ja det är lite svårt att gömma sig när man lyser så mycket, då får man tänka ut svåra gömställen. Snön var verkligen en överraskning när jag gick ut igår morse, som tur har den smält bort redan, men det var lite deprimerande att den kom så tidigt.

      Vad roligt att ni gillar dem! Jag ska försöka att ha rutin på blogginläggen och skriva så ofta jag kan och har något att berätta. Just nu mår jag väldigt bra, så skönt!

      Kram

      Radera