torsdag 30 augusti 2012

31/8


I tisdags var vi på en liten hikingtur med de koreanska barnen. Det kanske inte riktigt var deras grej, de var mest intresserade av att åka båt. Skogen här i Kanada är i precis likadan som i Sverige, det är bara lite mer kuperat om man säger så. Vi åt lunch ute i skogen, men var rätt så snabbt tillbaka i huset. Anledning till att vi har massor med koreanska barn här är för att min värdmamma Shirley hade ett litet läger för dem här. Egentligen brukar de bo hos sin värdfamiljer runt om i Prince George, men nu har de bott  hos oss i några dagar.

Simon simmar efter en flytväst





Dålig bild, men ville bara visa Johns reaktion när han äter saltlakrits

Igår gick inte allt riktigt som planerat. Det första som hände på morgonen var att kylen gick sönder, så jag, Troy och Simon åker in till Prince George för att köpa en ny. Vi tog Troys gamla truck (GAMLA), det var så illa så att han stängde av motorn i nerförsbackarna för att det gick snabbare. Vi kom ungefär halvvägs till PG innan trucken gick sönder också. Det var lite mycket krångel där på samma gång, men till slut lyckades jag och Troy bestämma oss för ett kylskåp som Shirley skulle bli glad av. På eftermiddagen bakade jag och Simon syrapskakor och någon annan kaka för att ta med oss till ett möte med Shirleys alla utbytesstudenter. Det var så roligt att träffa alla andra, jag tror att vi kommer få ett riktigt roligt år här tillsammans. Jag kom riktigt bra överens med en tjej från Finland, Zuzanna. Vi var typ 4 st som inte pratade tyska där. Så irriterande! Men jag låtsades förstå vad tyskarna sa, på det sättet kunde de inte snacka strunt om oss. När de frågade om jag visste vad de hade sagt, så råkade jag gissa rätt, så de har verkligen gått på det.

Zuzanna och Alice

Hannah, Chiara och Laura

hmm.. kommer nog faktiskt inte ihåg namnen..

Max, kenji och Simon ( kommer heller inte ihåg den andra killens namn..)

Ida-Maes underbara valp och Shirley



Idag följde jag och Simon med Shirley till Prince George. Jag sms:ade och frågade Zuzanna om hon ville följa med till Pine Central Mall och det ville hon. Vi har pratat i munnen på varandra (engelska) och haft det riktigt roligt. Vi mötte senare upp Simon, Kenji och Max och så hängde vi med dem en stund innan det var dags att säga hej då. Dock så ska vi träffa alla i morgon igen eftersom att vi ska åka till Barkerville. Innan vi åkte hem så åkte vi till Costco ännu en gång för att handla inför i morgon (och Ylva, nu förstår jag varför du gillar Costco så mycket, älskar smakprvningarna!). Det var nog allt för stunden, hoppas kunna berätta lite mer på söndag. 

7 kommentarer:

  1. Åh Rebecka, blir så glad av att se bilder på dig och av att läsa din text:)Måste säga det att Shirley ser jättecool ut. Hon kan inte vara så gammal va? När jag tänkte på henne innan så såg jag framför mig en äldre dam i 60-års åldern.
    Berätta snart mer:) Här hemma är det grått väder men ganska varmt. Ha en fin helg. Vad är tidsskillnaden föresten?
    Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad bra att du blir det! :) Ja Shirley är riktigt cool, hon hittar alltid på saker att göra! Hon är 46 år tror ja, har inte vågat fråga.. Tidsskillnaden är 9 timmar!
      Kram

      Radera
  2. Visst är Costco bäst!? Så underbart, jag saknar det verkligen!

    Du verkar ha det jättebra! Hälsa Shirley från mig är du snäll!

    Kram,
    Ylva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är verkligen så gott!
      Jag har det bra med familjen Konx, de är så coola! Shirley har bara sagt bra saker om dig förresten, du var så populär och alla gillade dig sa hon :)

      Kram!

      Radera
  3. Ni bor väl inte i en trailer? Man ser isoleringen på sidan av dörren...Gammal träpanel på väggarna i köket...det har pappa på Öland också!!!

    Kylskåp...Ett sånt vill jag köpa själv! Ha, ha...Jag visste precis vilket jag ville ha (ej amerikanskt med smal och hemsk frys - utan den nya med "pizza lådan" som vi kallar det). Hon litar på er helt! Coolt!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vi bor inte i en trailer som tur är, men det är ett väldigt hus. Hon gav oss noga instruktioner om vilket kylskåp hon ville ha, det slutade med ett som är som ert, men vitt. Hon var rätt så impad av oss :)

      Radera
  4. Härligt inlägg, vad jag skrattade åt beskrivningen av ert köpakyl-äventyr :)

    Gillade de inte godiset? Var det bara saltlakrisgodiset som inte var så populärt ;)

    A-L, er kyl är ju underbar (om nu en kyl kan vara det). En sån kyl skulle jag också vilja ha, snacka om att få plats med mycket (sen har ni ju en beundransvärd ordning där, något för oss att ta efter....).

    SvaraRadera