lördag 14 januari 2012

Musik

Musik är ett riktigt stort intresse som jag har. Jag önskar att jag skulle kunna spela piano eller gitarr, för jag blir så imponerad av de som kan det!
Det första som jag och Ela gör på morgonen är att sätta på Spotify och det sista är att stänga av det. Så ni förstår nog hur mycket vi lyssnar på musik. Jag lyssnar på nästan allt förutom dansband och techno(?). Men det som jag lyssnar mest på är nog band som Coldplay, U2, The Killers, Kings of Leon och en del av Kent på senare tid..
Jag gillar verkligen band där de har en manlig sångare, det är det som jag fastnar för. Mina närmaste vet hur galen jag är i Coldplay, nästan löjligt tokig. Jag tycker synd om de som inte har någon sådan favorit som jag har. Jag har varit på två konserter med dem och känslan som man får efter konserten är helt fantastisk!! Jag var hög i flera veckor efter den första konserten.

Min dröm nu är att gå på en U2-konsert. Stå längst fram och sjunga With or Without you...hmmm

http://www.youtube.com/watch?v=tHlYLt7Vt2c

http://www.youtube.com/watch?v=XmSdTa9kaiQ&ob=av2e

Den första låten är av Coldplay, en låt som jag blev nyförälskad i efter sommarens konserten. Vänta till slutet av låten, det är nog mitt favoritslut över alla låtar som jag lyssnar på.
Den andra låten är den så klassiska låten av U2, With or Without You.

Lyssna och njut!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar