söndag 22 januari 2012

Äntligen "hemma"

Nu har jag kommit hem till mitt andra hem. Låter det konstigt? nja kanske lite.
Men nu har jag i all fall lugnat ner mig en aning och skriver för tillfället en motivering på engelska till stipendiet. En till sak att bocka av från listan! Jag vet så klart att det är mycket att fixa och trixa med när det gäller det här utbytesåret och jag hade aldrig klarat det utan mamma. Herregud, om man läser på utbytesstudent.se (ett forum för oss utbytesstudenter) så verkar alla göra saker utan föräldrarnas hjälp. Jag kan säga att det hade jag aldrig klarat av, för det där med planering är jag verkligen inte bra på. Så tack mamma!

Imorgon är det en fullspäckad dag med allt ifrån dagisbesök till bankbesök. Bara jag hinner träna något emellan så är jag glad.

Något som jag kanske borde ta upp är att Håkan Juholt har avgått för er som missat det(vilket inte kan vara så troligt). Åh.. Jag vet inte ifall det är bra eller dåligt. Det är nog bra för socialdemokraterna, men mindre bra för alliansen (jag är mer åt det hållet). Jag kan inte påstå att jag är helt 100 på vilket parti som jag samtycker mest med, men blå är jag. Nej men till Juholt igen. Det var inte helt oväntat att han skulle avgå, även om man sa senast i fredags att han inte skulle det. Jag själv skulle nog aldrig orka med att vara partiledare. Jag har inte tillräckligt med skinn på näsan som de har, uppenbarligen inte Juholt heller. Det tråkiga är ju att vi inte kommer  komma ihåg honom för något annat än det som han har klantat upp eller snarare det som media har fått fram om honom. Tråkigt att det inte gick bra för honom, han hade helt klart förtjänat ett bättre avslut som partiledare.

Jag tänkte visa några bilder som Ela har tagit, som kanske ska användas i mitt album. Hon är hur duktigt som helst på att ta kort, jag hoppas att jag till slut också kommer att ta lika bra kort.


Ela


Min häst!

Feffe
Elas häst. 


Här bor vi!



Det är ju bara vatten, inget speciellt alls...



Ela tillsammans med mormor


 Jag plockar svamp, inget annat. 

Mamma och pappa


1 kommentar: