tisdag 17 januari 2012

hmm...

Jag har mina misstankar över att både mormor och morfar var rena puddingar när (är fortfarande) de var yngre. Idag skulle jag försöka få min läkare att signera mitt sista vacctinationspapper. Jag hamnade först hos en sköterska och när hon ser att jag heter Alvarsson i efternamn, blev hon helt plötsligt från att vara en aning brysk till en jättetrevlig tant. Hon började då prata  om hur hon hade träffat min morfar i sin ungdom och att hon var kompis till hans kusin. Jag satt där och log åt henne och höll med om hur kul det är med ett sådant sammanträffande. Ska jag vara ärlig så tror jag att hon aldrig kommer över sin ungdomskärlek och det räknade jag ut på några sekunder.. Men tack morfar för att du valde i mormor istället, för hon är 10 gånger snyggare!
De är så fina!
Och sen en liten fråga.. Hur kommer det sig att när jag rodnar, så blir jag onaturligt röd?
Det låter säkert bimboaktigt, men jag är uppriktigt sagt nyfiken. För jag blir hur mycket rödare som helst än alla andra och det är hemskt. Jag vill ju spela oberörd och nonchalant som alla andra, men nej.. Jag blir blodröd och rynkar på näsan.

Ha det bra så länge!

2 kommentarer:

  1. Vilket bra kort på Mona och Alf! Du har rätt, båda var vrålsnygga i sin ungdom (och nu med såklart). Kolla på deras gamla foton så får du se. Du påminner dessutom mycket om hur Mona såg ut när hon var i din ålder. Och du är ju också vrålsnygg! Jag har rodnat tre gånger i mitt liv och då blev jag också väldigt röd. Annars verkar jag ha klarat mig rätt bra ifrån rodning. Du har välÄven om jag inte själv är så förtjust i ridsport sett att ansökningsperioden för bankens stipendium har öppnat nu! Kram Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du har helt rätt! korten på dem är helt fantastiska.
      Åh vad skönt för dig! Måste ha varit riktigt hemska situationer om du bara har rodnat 3 gånger. Kram

      Radera