söndag 12 februari 2012

"saker som som gör mig glad"

Jag ligger kanske några dagar efter med detta inlägg, men har man ont i ryggen och börjar känna sig förkyld så är livet inte på topp. Mina vänner säger att jag är som en man, jag klagar mycket när jag är sjuk och skadad.

Det finns säkert mängders med saker som jag glömmer nu, men jag gör ett försök. 

  • Komplimanger. Vem blir inte glad av komplimanger? Jag älskar dem och försöker verkligen säga komplimanger till folk kring min omgivning, för jag vet hur glad jag blir av dem.
  • Musik. Skulle jag någonsin få välja mellan att vara döv eller blind, skulle jag nog välja blind. Så viktigt är musik för mig. Tänk att aldrig få upptäcka ny musik eller aldrig höra sin favoritlåt igen, det är ju hemskt. Okej, om jag hade barn skulle jag valt att vara döv. För jag vill ju se hur mina barn ser ut, men jag tror att ni fattar vad jag menar. 
  • Familjen. Min familj är stor och högljud, men åh så underbar den är! 
  • Vännerna. Jag har hittat vänner som jag verkligen kan lita på och berätta allt för, samtidigt som jag har kvar mina barndomsvänner som jag också vet alltid finns där- vilken lyx jag har!
  • Känslan som infinner sig när jag har gjort något bra och jag kan vara nöjd med det. Det händer väldigt sällan att jag känner så, men när det väl gör det så är jag på bra humör.
Som sagt, det finns massor med saker som jag inte har tagit upp än, men det får räcka känner jag.

Linnéa, Danielle och jag var och såg på nattinnefotbollen i fredags, men vi tröttnade ganska snart på det så vi gick hem till mig istället och kollade på Skavlan. Det var en man med där som heter John Gray, han har skrivit en bok hur man räddar en relation. Herregud!! Vad har han för syn på kvinnor och män? Han tycker att relationer mellan kvinnor och män ska vara som det var på 50-talet. Sen tycker jag också att han inte förstod vad jämlikhet innebär. För mig betyder inte jämlikhet att det ska vara lika mellan män och kvinnor. För mig betyder det att det ska vara jämlikt mellan människor. 
Till något helt annat. Jag gillade faktiskt Mona Sahlin som också var med. Antagligen för att hon inte var  tvungen att prata om sitt parti som ledare för den, utan hon pratade om sig själv. Hon har också rolig humor, jag älskade när hon skämtade om tobleronen som hon snattade för många år sedan. 


1 kommentar:

  1. Nu glömde du något viktigt!!! Du blir väl glad över att komma till din moster i Stjärneberg????? Klippa hela familjen, ta hand om tjuriga ungar och vakna tidigt av att barnen skriker samt att sitta och prata och laga mat i hop med mig;)

    SvaraRadera