onsdag 8 februari 2012

"Dagen då jag klarade allt"

Idag vaknade jag pigg och glad eftersom att jag skulle ha min första lektion i simhallen. Mitt humör drogs ner väldigt hastigt när läraren säger att idag ska vi lära oss hur man krålar och senare göra lite simhopp.
Vaaaaarför? Jo för han visste väl hur dålig jag är på båda sakerna. Och riktigt sagt, jag var dålig! Under hela tiden som vi hade vår "krål-skola", hade jag håret i ansiktet och såg mer eller mindre ut som Robert Wells när han böjer sig ner över pianot. Sen skulle vi ha staffet och då kände jag hoppet återkomma lite, men icke, där skulle vi också kråla. Jag kunde inte koncentrera mig ett dugg på simningen eftersom att min koncentration låg helt och hållet på min bikini. Jag vågar inte ens tänka på hur mycket jag blottade mig...

Sedan vidare mot simhoppen, och det är här som de smaskigaste smällarna kommer. Jag var den som lyckades göra det finaste arm/lår/magplasket. Jag kunde höra från alla som stod bredvid när de sa - uhhhhhhhhhhh, och hur de klappar händerna för att härma mitt plask. Jag går upp igen för att senare göra mitt dyk som jag bara inte vill misslyckas med, men si det gjorde jag i allafall. Jag vet inte hur jag bäst ska förklara mitt fina dyk. Om ni ser framför er en som går upp i brygga, fast med magen mot vattnet och med riktigt böjd rygg. Det var så jag gjorde och jag har fortfarande ont i den, vilket senare har spridit sig upp så att jag nu har huvudvärk. Det kändes nästan som att jag knäckte ryggen, fast jag vet att jag absolut inte gjorde det. Nästa gång ska jag hålla mig till poolens botten, för det är nog där som jag hör hemma...

Dagen har fortsatt så ungefär, med undantag för naturkunskapen. Det är mitt favoritämne just nu för att man slipper kolla upp källor och så. Hade jag vetat att det var så mycket arbete med källor och allt skit på samhäll, hade jag nog inte valt den linjen.

Imorgon lovar jag att göra ett glatt inlägg, det är nog på tiden!

2 kommentarer:

  1. Haha, du är rolig :) Det kan bara bli bättre på nästa simning! Angående källor så är det likadant överallt när det gäller skrivuppgifter. Det lär du dig och det måste du kunna på högskolan/universitetet. Fast det är kul att du gillar naturkunskapen. Puss&kram

    SvaraRadera
  2. Nästa gång går det bättre ska du se. Kram!

    SvaraRadera