tisdag 14 februari 2012

Kärlek

För att vara ärlig har jag svårt att bli riktigt kär i någon. Liksom gå från det stadiet där man gillar någon till att bli kär. Jag velar väldigt mycket och vet inte alls hur jag känner. Jag har tur som har Lisa och resten av tjejerna att prata med, vi tröttnar aldrig på att prata om känslor.

Idag är det Alla hjärtansdag, vilket är en kärleksfull dag. Jag har haft det bra idag även om jag inte har någon pojkvän att fira den med. Jag firade med Lisa istället- forever alone, inget illa med det inte!

Jag gillar den här dagen faktiskt, även om folk förstorar upp den och affärerna gör allt för att sälja. Men alla gulliga gester emot varandra, se gamla män köpa rosor till sina fruar, alla bakelser, hjärtan och massor med kärlek. För det är en dag för alla, inte bara de med någon partner.


Jag har så mycket som jag vill ge,
Men du vill inte ta emot,
Jag har så mycket som jag vill säga,
Men du vill inte höra,
Jag har så mycket som jag vill visa,
Men du vill inte se,
Jag har så mycket som jag vill göra,
Men du vill inte vara med,
Jag har så mycket att älska,
Men det kan du ej förstå!


Nej jag kan inte ljuga mer, JAG HATAR ALLA HJÄRTANSDAG

3 kommentarer:

  1. Jag tycker om alla hjärtans dag, har alltid gjort. Det är mysigt på något sätt. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Rebecka, vi är nog ganska så lika då det gäller kärlek. Jag är också en velare och har svårt för att veta hur jag känner. Det brukar oftast sluta med att jag inte vill längre och sen är det tack och hej då. Men jag ångrar inte en endaste sekund att jag har valt att vara själv i två år. Så mycket som jag kunnat göra och se, kärleken kommer när man minst anar det och när den väl kommer så VET MAN, det vill i alla fall jag tro! Man ska absolut inte nöja sig med första bästa bara för att. Helt värdelöst enligt mig..
    Puss och Kram Anna <3
    Ps. Nästa alla hjärtans dag går vi ut och tar en drink, eller skålar över skype ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, du är ju underbar! Det stämmer helt och jag håller med dig om att man inte ska bli tillsammans med någon bara för att, helt värdelöst.
      Vi tar det över skype, måste fira alla hjärtansdag med någon när jag sitter själv i Kanada <3
      Puss

      Radera