tisdag 7 februari 2012

7/2

Vad finns det för fördelar med en liten skola och en liten stad?
Jo, att man kan prata med sin naturkunskaps lärare om läxan som man inte förstod i duschen i stadens enda simhall. Men hon avslutade samtalet med att säga att jag inte behöver göra så mycket på läxan, hon tyckte att jag verkade kunna väldigt mycket och är duktig på lektionerna. Självklart kommer jag att göra läxan, men det är alltid lika kul att få höra det från en lärare. Det är under naturkunskap B som jag har märkt hur mycket som jag saknar de ämnen som finns på naturvetenskapliga linjen. Förutom fysik då.

Jag kanske ska ta kemi eller biologi i Kanada? hmm... tål att tänkas på.

iTunes, vem har hittat på den skiten? Okej, jag vet att Steve Jobs ligger bakom det, men kunde man inte ha gjort det liiite mer komplicerat? Jag satt i flera timmar och försökte få över musik till min iPod. Som de flesta vet så är inte jag den mest tekniska människan, jag är faktiskt riktigt dålig. Då kan ni tänka er hur det ser ut när jag ska försöka ladda ner (lagligt) musik till iPoden. Kaos med andra ord. Till slut tog jag bara mina Coldplay-skivor och förde över. Det positiva med att jag bara kan lyssna på Coldplay är ju att jag aldrig tröttnar på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar