onsdag 15 februari 2012

15/2

Med ett projekt avslutat, så kommer det alltid ett nytt efteråt. Idag har jag varit nere på banken och lämnat in min ansökan för utvecklingsstipendie för utlandsstudier. Otroligt skönt att kunna bocka av det på listan, men nu kommer nästa projekt istället. Högskoleprovet. Jag ser verkligen inte framemot det, jag vill bara få det gjort och slippa tänka på det. Anledningen till att jag gör det nu är för att öva upp mig. Jag har medelbra betyg, så det vore otroligt bra om jag kan kompensera upp med högskoleprovet. Det kommer inte gå så bra de första gångerna, men det är det som är själva meningen. 

Efter den här härligt glada februaridagen gick jag ner till stan för att göra något ännu härligare. Köpa jeans...
Med stora lår och stora vader (Alvarssongener) är det en mardröm varje gång man ska testa byxor. Det är liksom en dragkamp emot mig själv och det är inte ofta som jag går ut som vinnare ur den tävlingen. Idag vann jag faktiskt mot de förbannade byxorna, hämnd ljuva hämnd efter alla slitsamma byxprovningar. 

Den här helgen ska jag hem till Björkö efter 4 veckor inne i lägenheten. Det ska bli skönt att träffa pappa och äta hans goda mat, men bäst ska det bli att få krama om Babsan. Jag saknar min korkade hund..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar