måndag 27 februari 2012

27/2

Februari är snart slut och jag kan inte vara gladare! Efter den senaste gången jag skrev så har jag hunnit med lite saker. Det var nämligen sportlov förra veckan, vilket var oerhört skönt. Jag kan inte påstå att jag sportade så mycket, men jag åkte skidor i Kisa vilket var väldigt roligt. Jag har även hunnit med att sova över ute hos Lisa i Velendebo med tjejerna (bilder finns på det, kanske dyker upp några), varit på bio och shoppat i Linköping med hela familjen. Jag tror att det var första gången sen i julas som hela familjen var samlad och till pappas glädje spenderade vi den tiden inne på IKEA. Han sprang igenom hela IKEA och satte sig och väntade i trädgårdsavdelningen. Hans humör var nere på botten efter att vi hann ifatt honom.

Just nu har jag suttit 3 timmar med matten, något som man borde skriva upp i Guinniess rekordbok.. Det är ovanligt att jag pluggar matte fast jag behöver det, men vi har ett prov på torsdag där jag ligger väldigt mycket efter.

En grej som jag har tänkt på, ofta skriver folk om hur mycket de har tränat och pluggat på Facebook och på deras bloggar. Är det för att få bättre samvete som man gör så?
Jag gör det också här på bloggen, det känns liksom bra att få det bekräftat. Men ska jag vara ärlig så är det faktiskt rätt så jobbigt att läsa hur mycket var och varannan människa tränar och pluggar på FB. Jag vet att det är dubbelmoral från min sida eftersom att jag själv gör det i och med att jag precis skrev hur många timmar jag pluggade, men men...

En grej som jag är jätteglad över är vår nya prinsessa, Estelle Silvia Ewa Mary Bernadotte. Hennes tilltals namn är verkligen fint och jag gillar det riktigt mycket. Coolt val av föräldrarna.

4 kommentarer:

  1. Hej Becka! När jag skriver att jag har tränat på bloggen är det delvis för att kunna gå tillbaka (för min egena skull) och läsa samt att visa att jag är DUKTIG som gör det. När jag skriver det på fb är det för att få pepp och hejjarrop, samt för att visa de som inte tränar att det faktiskt är det bästa man kan göra för sin kropp. Pluggar gör jag ju inte men hade jag gjort det så hade jag säkert skrivit det med. Det är inte konstigare än att skriva vad man har lagat för mat och visa det på kort (vilket jag också gör;)Det handlar ju om ens liv, så det är ju därför man skriver. Jag har inte ens tänkt tanken att det skulle vara för att ge någon annan dåligt samvete.
    Så tänker jag. Kram från storMoster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår hur du menar Karolin och jag kan hålla med dig till viss del. Jag själv gör det på bloggen, men undviker att göra det på FB eftersom att det finns gott om annat folk som gärna tar upp det istället. Men det är som allt annat på FB, t ex;
      Är det soligt, då skriver väldigt många hur solen skiner.
      Snöar det, ja då är det lika många som kommenterar snön.
      Det är liksom oväsentlig fakta som jag verkligen inte bryr mig om. Det var mest det som jag tänker, men jag är nog väldigt svensk i mina synpunkter.

      Kram!

      Radera
    2. Jag har lovat mig själv att aldrig kommentera väder, om det är sol eller om det snöar (har dock lagt in någon status, då och då om det är vackert ute), politik eller lägga mig i vargdebatterna som i bland kommer upp, på fb. Jag kopierar ALDRIG någon status och lägger in i min egen. Dessa punkter VILL jag inte lägga mig i. Däremot har jag åsikter om dem men som jag INTE tycker man ska ventilera i statusfälten, hellre då "öga mot öga", det är annars så lätt att saker och ting förvrängs och misstolkas då inte alla kan skriva exakt hur de tänker och är dåliga på att formulera sig i skrift.
      Kramar på dig!

      Radera
    3. Precis, det kan låta helt fel i skrift och du och jag har ett bra exempel på det (du minns kanske förra året?) Istället för att prata med varandra muntligt har vi övergått till det skriftliga och det kan göra mig väldigt osäker ibland, eftersom att man kan tolka saker fel :)

      Radera