onsdag 28 december 2011

Skönt med omväxling!

De senaste två dagarna har jag varit inne i stan. Jag var lite trött på att inte göra någonting hemma (det finns säkert tusen saker att göra, men ni förstår vad jag menar). Så igår tog jag med Jennifer in på julrean. Det fanns verkligen inget! Det som jag hittade var inte ens på rea, så ett minus där! Men det var ändå mysigt. Vi åt lunch tillsammans med Sofie och Ulf, vilket inte händer allt för ofta! Sedan kände jag att det var dags att på röra sig lite, så jag simmade några längder i simhallen. Det var otroligt skönt efter helgen! Första gången på en vecka som jag kände mig hungrig. På kvällen var jag och såg the Girl with the Dragon Tatto. Jag kan inte säga om jag tyckte att den var bättre än den svenska. Det kändes som att de inte hade baserat filmen efter boken, utan de hade baserat den på den svenska filmen. Så en miss där, men Mikael Blomqvist i den här filmen var mycket bättre.
Idag har jag träffat Julia! Vi gick en snabbis på stan och sedan hem till mig för att göra i ordning lunch. Ett projekt i sig kan man väl säga. Pasta och bacon.. Det är tur att det finns något så gott som haulomi(?) som gör pastan ännu godare!
Efter att Julia gick till bussen tog jag ett gym- och simpass. Det börjar gå bra nu!

Nu har jag suttit en stund och skrivit på mitt personliga brev till värdfamiljen. Det är lite svårt att beskriva sig själv tycker jag. Ännu svårare på engelska också.
Julklappslek hos Farmor och Farfar!



Promenad med mamma och hundarna






"Puss i ljumsken"

/citat av Emil

2 kommentarer:

  1. KOM SNART HIT IGEN! DET ÄR SÅ TOMT UTAN DIG!!!
    Tack så mycket för alla klippningar också.
    Kramar från Moster K.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer gärna tillbaka snart igen! Alltid så mysigt att vara hos er!
    Jag är faktiskt riktigt stolt över vi kunde klippa Elis.
    Kram på dig!

    SvaraRadera