söndag 11 december 2011

JA!

Äntligen är jag klar med samhällen!!! Så otroligt skönt att ha den klar nu så att man kan gå vidare till alla andra arbeten.
Samhällen har nästan tagit upp hela min helg, men jag han ändå med att träffa Lisa L och Sandra igår kväll. Vi var på Morella och åt först, lyssnade på lite trubadur och sedan gick vi hem till mig och kollade på film. Det var också fest hos Oskar i fredags. Jag mådde inte så jättebra, men kunde ändå ha det rätt så roligt. Det tråkiga var att ordföranden kom och bad oss vara ute ur huset kl halv elva. Han tyckte att vi var alldeles för högljudda vilket vi absolut inte var! Helt otroligt.. Men visst, jag kan ändå förstå dem.
Då följde några med mig hem istället och kollade på film. Vi har mycket schysstare grannar helt enkelt och klockan var ju inte direkt mycket..
Känner att jag har dragit igenom helgen i en bra kronologisk ordning.
En annan stor händelse igår var ju Nobels priscermoni. Jag fick nästan tårar när Thomas Tranströmer tog emot sitt pris. Jag är så stolt över att en svensk har fått ett nobelpris! Dock kan jag inte förstå de som inte har en aning om vem han är. Det hände igår...
För att fylla ut texten lite, igår när jag satt och pluggade så tog min Spotify slut. Jag måste ha musik när jag pluggar, annars är det väldigt jobbigt att koncentrera sig. Tänk vad beroende vi har blivit av Spotify. Riktigt smarta människor som ligger bakom det. Gör det gratis så pass länge så att många börjar använda det, sedan när alla är beroende av det så börjar de ta betalt. Smart grej egentligen, men det tyckte jag inte igår.
Jag ska ge er en låt som Lisa och jag suktar till. Vi vill också vara på Ibiza. Jag vet mamma, jag ska vänta några år...

http://www.youtube.com/watch?v=2ggzxInyzVE&ob=av3n

Ha en fortsatt trevlig tredje advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar