onsdag 7 december 2011

Hela världens hunger är samlad i mig

Jag kan snabbt dra lite vad som har hänt i veckan.
I måndags var jag och fikade med några tjejer i klassen. Vi har en tradition som vi kallar "måndagsfika". Det är otroligt mysigt att sitta på ett café och bara prata. vårt stammisställe är Frunchlådan. Förut låg Två möjligheter där, men jag tror att de har blivit ett café istället.
Tisdagen bestod av julhandling med Lisa. Inte för att jag hittade något, jag letade mest julklappar till mig själv istället. Jag tror att Ela har koll på vad vi ska köpa. Som det brukar vara alltså-Ela väljer, jag betalar! Efter turen på stan åkte Lisa hem till sig och jag hem för att laga mat. På tisdagen meny stod det skaldjursrisotto. Väldigt gott, vi är nästan bättre på att laga risotto än vad pappa är. Jag gick och tränade efteråt, vilket var väldigt skönt! Gym och simning är roligt att kombinera och det enda som jag kan göra känns det som. Jag slipper använda mina fötter(jag får ont i mina fötter när jag springer eller går), men samtidigt som jag förbättrar min kondition. Jag är lite stolt över mig faktiskt, jag gick och lade mig vid tio igår!! Det var längesedan som jag gjorde det. Det var kanske därför som jag jobbade riktigt bra idag i skolan.. ja det finns nog ett sammanhang.

http://www.youtube.com/watch?v=7NdzoDhzLOM&ob=av2e

Jag kan inte påstå att jag är något Kent-fan, men deras äldre låtar är nostalgi för mig. Den här är en av mina favoriter som jag har lyssnat mycket på under hösten.


4 kommentarer:

  1. Jag som trodde han sjön "hela världens HUNGER samlad i mig";) Duktig du är Becka på att träna, jag måste också bli bättre (dvs börja igen;) Kram K

    SvaraRadera
  2. oups.. Jag tyckte att det lät bättre med lungor antagligen ;)

    SvaraRadera
  3. Nu har jag inte kontrollerat det hela måste göra det, vänta. http://artists.letssingit.com/markus-krunegard-lyrics-jag-ar-en-vampyr-jwm12dsade
    Den här hittade jag. Kram Moster

    SvaraRadera
  4. Jag kollade upp det och du hade rätt :) det här med låttexter är inte min starka sida!

    SvaraRadera