söndag 26 maj 2013

26/5

Hej alla där hemma!

Den här helgen har varit full med roliga händelser, inte alls säker på om jag kommer ihåg vad som hände i början av veckan faktiskt. Tisdagen och onsdagen har jag inget minne av alls om jag ska vara ärlig, kan verkligen inte komma på vad jag gjorde. Troligtvis har jag väldigt mycket sömnbrist nu.

Jag kan börja med att berätta om torsdagen istället då. Skolan var som vanligt, men alla var väldigt spända inför helgen eftersom att det var prom och graduation. Jag valde faktiskt att inte gå till grad, jag går i grade 11 så det är inte många av mina kompisar som var där och så hade jag inte kunnat ha några familjemedlemmar där, så det kändes väldigt meningslöst. Åter till min torsdag. Efter skolan så gick jag, Vicky, Durita och Elyse och letade efter det sista till balen. Sen så kom Ida-Mae och hämtade upp mig. Vi hämtade Simon också och vi stack hem till vårt hus. Det var tänkt att vi skulle laga middag hemma, men när vi kom hem så hade Erwin varit i full gång och lagat bacon. Det stank bacon i hela huset så vi kunde inte stanna kvar där så vi stack till en indisk restaurang i närheten och hade middag istället. Efter vår middag så åkte vi och hälsade på Mellisa som är och vaktar ett hus. Huset var jättestort och fint! Vi bestämde oss för att hoppa i hot tuben och så satt vi där i och pratade ett tag. En mysig kväll med mina värdsystrar.

I fredags var det dags för den stora dagen, prom. Ska jag vara ärlig så såg jag inte alls fram emot det på morgonen. Regnet bara öste ner och det såg ut som att det skulle göra det hela dagen. Efter lunch så åkte jag hem till Vicky för att börja göra i ordning oss. Vi tog god tid på oss att sminka oss och sen så kom hennes värdmamma Dinah och hjälpte oss med våra frisyrer. Trodde aldrig att det skulle fungera att locka mitt hår, men det gjorde det faktiskt!




Hon satte senare upp mitt hår i någon slags uppsättning och jag blev väldigt nöjd med det, var så himla glad över att jag fick så mycket hjälp. Efter att vi var klara så åkte vi och hämtade upp Virgile och åkte till UNBC för att ta lite bilder. 














Efter att vi varit däruppe så åkte vi ner Civic Centre där själva prom var. Vi tog lite bilder innan vi gick in.



Efter att ha passerat säkerhetskollen (haha undrar hur lång tid innan man kommer införa det på Västerviks Gymnasium...) så tog vi lite mer kort. 






Efter alla kort så gick vi in på dansgolvet och fick äntligen börja dansa! Det var längesen som jag fick dansa med så mycket människor omkring mig och det var helt underbart! Dj:n spelade väldigt bra musik också. Förutom när någon gick upp och önskade en countrylåt, då gick jag och satte mig. Jag förstår fortfarande inte varför country är så populärt, alla sånger är om hur mycket öl de dricker, tjejer och trucks... Allt låter precis likadant. Självklart tänkte jag ju på min kära tvillingsyster när jag var uppe och dansade och jag var bara tvungen att gå upp och önska Levels. Dj:n hörde att jag hade en brytning så han frågade vart jag kom ifrån, stolt säger jag Sverige förstås och han tycker att det var coolt. Efter någon minut så kommer Elas låt och Dj.n säger: "Here comes a song from the girl with the very cute accent". Jag blev så himla glad och vi fick upp många på dansgolvet. Jag och Elyse blev galna och dansade så himla mycket. Att ha högklackat var inte en sån bra idé längre, mina fötter gjorde så ont, så jag och Vicky gick och tog av oss skorna för att kunna fortsätta. 








Sent in på kvällen/natten så kom Shirley och hämta oss. Tyvärr fick vi inte gå på after prom, men vet faktiskt inte om jag hade klarat av det, mina fötter värkte väldigt mycket. Vicky sov över hos mig vilket var roligt.

På lördagsmorgonen var Shirley tvungen att åka på någon kurs och Troy hade varit nere i Vancouver på något möte, så det var bara vi värdsyskon hemma och Vicky och Celina. Erwin lagade frukost åt oss och jag och Vicky satt och pratade med min familj. Hon fick nog en inblick i hur knasig den är.. Efter att vi hade lagt på så gick vi ut och tvättade båten och fixade lite i trädgården. Hemma så har vi en trädgård som är minst fyra gånger så stor, men aldrig har vi lagt ned så mycket energi på den som de gör här och inte ser man någon skillnad... Vicky åkte hem på eftermiddagen och jag vilade mig en stund inför dry grad. Vid klocka 10 på kvällen så åkte vi in till PG och gick på dry grad. Det var fullt med aktiviteter där! Ett fotobås, nån som målar av porträtt, en mekanisk tjur och min favorit; en hypnotisör. Jag har aldrig tidigare sett en, så otroligt häftigt det var! Han fick människor att gör vad som helst. Han fick dem att tror att han hade svans som en apa bakom sig, en person låtsades faktiskt att dra i svansen när han gick förbi honom. De låtsades köra en bil, växla allt snabbare och tävla. Han fick dem att bli rädda och alla krypa ihop under stolarna. Han såg att en kille hade snus i mun och hypnotisören sa till honom att det smakar som hundbajs, att det är en hemsk hemsk smak i munnen som han har, att han inte kommer kunna snusa igen utan att det kommer smaka som hundbajs. Jag testade att bli lite hypnotiserad och det var väldigt coolt, man var medveten om vad man gjorde, men kroppen gjorde precis vad hypnotisörens röst ville. En del hade en riktig talang för det, skulle så gärna vilja se det igen. Vi kom hem tidigt på morgonen, runt halv 5 tror jag och jag gick direkt och la mig. 

Idag så har jag bara varit upp och ätit frukost och försökt att skriva det här inlägget, har tagit mig över 2 timmar för att det går så segt att ladda upp bilderna. Jag har sett massor med bilder från balen där hemma. Så otroligt fina alla var! Nästa år är det äntligen min ur faktiskt!





2 kommentarer:

  1. Vad vacker du är på alla bilderna Becka.
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Du är så söt Rebecka. Det blir nog skönt för dig att komma hem o sova ut Vi ses snart. Kramar.

    SvaraRadera