tisdag 7 maj 2013

7/5

Solen fortsätter att stråla i Kanada, det var aldrig riktigt någon vår, det gick från vinter till sommar.

Igår Efter skolan så följde jag med min värdfamilj till Pat's födelsedagsfest. Det finns två Pat i kyrkan, den ena en äldre kvinna, henne som vi var hos idag och den andra är Pat som vi brukar hänga med här i vår familj. Det var en stor fest med mycket mat och framförallt mycket efterrätt. Jag vet inte om jag tycker om all efterrätt här. Alla kakor och tårtor får mig att spy mer, blir inte alls sugen på det...

Idag är det fortfarande soligt och det var första dagen det här året som jag gick till skolan i shorts, väldigt skönt. För några veckor sen sa Lisa att hon ville se lite bilder från min skola, så idag tog jag och Durita tag i det och gick runt på skolan för att ta lite kort.

Durita och jag ute i solen


Här brukar skolans hockeylag träna på onsdagar... 


Skolans cafeteria 

Inne på tjejernas 


Entrén till skolan

Durita vill vara med på bild

Våran isbjörn, vi är ju ändå Polars..

I korridoren 

Durita vid hennes skåp

En till korridor

Pose i korridoren

I biblioteket

Biblioteket från andra våningen




Hoppas att ni blir glada över att få se lite av min skola! Jag och Durita täcker kanske bilder ibland, men det gör ju inget eftersom att vi är så snygga.

Nu ikväll har vi städat i trädgården och efteråt så tog Shirley oss och köpte screamers, det är slush med mjukglass på toppen, gott!

Hoppas ni har det bra!

8 kommentarer:

  1. Fina bilder på fina tjejer.....;)
    Men också kul att se hur det ser ut där du befinner dig nästan varje dag.
    Kram K

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde kanske ha gjort det tidigare, men nu tog jag äntligen tag i det :)

      Kram

      Radera
  2. Ser ut som en jättefin skola. Bra bibliotek. Får ni låna med er böcker hem? Det fick man inte på biblioteken i Chile. Gissa om jag blev förvånad i början? Härligt att du har det bra. På lördag befinner vi oss på samma kontinent då Ulf och jag åker till NYC. Ska bli härligt. Kram S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det får vi, jag tror till och med att jag fick en bok av biblioteket... Vad avundsjuk jag blir, så himla härligt! Hoppas att ni får en fantastisk resa. Hram

      Radera
  3. Kakor och efterrätter i USA får mig att vilja spy, så jag antar att de är lika SÖTA i Kanada.

    Fina bilder från skolan...Sånt där är roligt att ha när du blir äldre...

    Kram, A-L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja usch, det kan jag klara mig utan faktiskt. De äter väldigt sött här också, men något som förvånade mig är faktiskt att de inte är allt för tjocka här.

      Det tror jag med!

      Kram

      Radera
  4. Vad kul att se bilder från skolan! :)) Kram Beckis! /Tilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du tycker det!! :) Puss&Kram

      Radera