tisdag 14 maj 2013

14/5

Förra onsdagen hängde jag med Durita efter skolan, hela veckan bjöd på ett sånt fint väder så vi ville ta en promenad när vi nu kunde. Vi satte oss utanför Starbucks med en iskaffe vid Spruceland och väntade på att Shirkey skulle komma och hämta upp oss. När hon kom så åkte vi upp till Kelly Road för att se några av våra kompisar i en pjäs. De gjorde riktigt bra ifrån sig, jag var riktigt imponerad och så skrattade jag väldigt mycket.




I torsdags hängde jag med Elyse efter skolan. Vi gick runt i gallerian ett tag, jag hittade en present till Erwin och sen så gick vi och mötte Zuzanna för att ha en picknick. Det blev inte riktigt en picknick, vi satt istället och snacka någonstans och köpte med oss en pizza, men det var roligt det med. Efteråt gick jag till kyrkan för att möta upp Pat. Det var en konsert där för min vän som har cancer, så jag ville ju självklart vara där. Den första killen som uppträde var helt otrolig! Han var så himla bra, han stod bara där uppe med en gitarr och inget annat och han hade en fantastisk röst. Lite Mumford&Sons över det hela var det. Sen kom hela bandet upp och annan kille sjöng, men han var inte lika bra dock. Efteråt åkte jag hem till Ida-Mae för att sova över där. 

I fredags gick jag upp tidigt för att ta bussen till skolan och för att gå och äta frukost någonstans innan. Sen så var det skola som vanligt. I ledarskap så jobbar vi på att tala inför folk, i engelskan jobbar vi med Macbeth, i foods så lagade vi riskaka och i min film klass så kollade vi på Pan's Labyrint. En bra film som jag kan tipsa om! Efter skolan så åkte jag hem för att byta om innan vi åkte på Youth Group. Där spelade vi något som heter Fire and Water. Man ska som lag försöka släcka det andra lagets eld emd vattenballonger samtidigt som de försöker släcka våran samtidigt. Tack mamma och pappa för bådas vinnarskalle, det lönade sig.

I lördags så gick jag, Erwin och Shirley upp tidigt för att städa i trädgårdslandet. Bra tråkigt var det och jag var väldigt frustrerad, jag skulle dra spikar ur pallar så att vi kunde ta bort de översta plankorna. De hade spikat fast dom förra året och satt 5 spikar i varje ände av plankorna vilket gjorde jobbet mycket enklare...
Efteråt åkte vi inte till PG för att gå en cancer walk, ett väldigt stort evenemang i Nordamerika. 
Det fanns en vattentank på området där man kunde få en person att sitta över vattnet och så skulle några pricka en baseboll på handtaget och så föll man ner i vattnet. Shirley ville att vi skulle gör det. Jag var inte så övertygad, jag hatar verkligen kallt vatten. Men på något sätt så fick hon mig att sitta där uppe och så fick Vittoria och Francesca skjuta prick. Vicky träffade såklart och i föll jag. I det mycket, mycket kalla vattnet. Som om inte min dag kunde bli bättre typ... Satan vad arg jag var inombords, det värsta jag vet är ju att bli blöt och speciellt om vattnet är kallt. Men, men... 



På eftermiddagen åkte vi hem igen och började förbereda för Erwins födelsedagsfest. Han fyllde 17 år den 11 maj, svårt att tro. Större delen av familjen var här på middag och vi lagade hans favoriträtt, Pasta Carbonara. 

I söndags var det morsdag i Kanada. Vi åkte till Ida-Mae för frukost och för att fira Shirley. 




Efter frukosten åkte vi för att ta ett familjekort, Troy har bilderna så jag vet inte riktigt hur de blev, men det måste ha blivit bra eftersom han är en bra fotograf. Efteråt åkte jag, Shirley, Ida-Mae och Erwin till Starbucks fika lite innan vi skulle åka hem. 


I måndags var vi åter i skolan som vanligt. Det är inte så spännande längre, men det bästa är att se vännerna såklart. Efter skolan så kom Troy och hämtade mig och Simon för att hjälpa honom dela ut flygblad för BC Liberals till hus i College Heights. Vi sprang gata upp och gata ner, helt slut var jag på kvällen. Det är val här i vår provins, så det är mycket nu kring valet. Vi hjälpte till med det sista vilket Troy var väldigt tacksam över. 

Idag har det inte hänt så mycket. Jag har tänkt att göra lite läxor och kanske titta på ett Grey's Anatomy avsnitt. Shirley och Troy jobbar båda sent idag, så då är det bra att passa på att göra sådana saker.

Hoppas att ni har det bra därhemma, om 46 dagar är jag hemma!



4 kommentarer:

  1. 46 dagar...det är hhhheeeeellllttt galet, redan!
    Tyceker synd om dig som fick ramla i det kalla vattnet....blä!
    Ska bli kul att träffa dig i sommar :)
    Kram Moster!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är helt otroligt att tiden går så snabbt, jag kan själv inte förstå det. Vi planerar redan den sista veckan här. Jag tyckte synd om mig själv också kan jag säga dig :) Jag ser också fram emot att se er!!

      Kram

      Radera
  2. Måste vara underbart att Sverige slog ut Kanada ur VM idag? Eller bryr de sig inte så mycket om VM medan Stanley Cup pågår? Härligt att du snart kommer hem. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar känsla kan jag säga dig!!! Är så himla glad över att vi vann också. De är i en liten depression efter att Canucks åkte ur Stanley Cup, så de har inte återhämtat sig riktigt. Hur mår K-E? Hur var New York?
      Det ska bli så härligt!

      Kram

      Radera