onsdag 1 maj 2013

2/5

Vet inte hur många fel jag gjorde när jag skrev rubriken. Jag är så van vid att skriva 5/2, alltså månaden först istället för 2/5. Det har varit en svår sak att lära mig under tiden som jag har varit här i Kanada. En annan sak som har varit svår att bli av med är antagligen mm. Alltså när mm betyder ja, har förvirrat många ibland.

Nu är en ny månad här, en månad närmare då jag kommer hem. Nästa månad så kommer jag hem och det känns så otroligt konstigt, kan fortfarande inte riktigt förstå det.

Nu ska jag berätta om min senaste vecka.

I fredags efter skolan så gick jag, Elyse och Durita till gallerian och tittade lite på klänningar och jag hittade faktiskt min balklänning! Den är ljusblå och kort, tror att den kommer bli bra faktiskt. Sen så tog jag och Durita en låååång promenad i vinden. Vi blev båda så himla glada när vi såg knoppar på träden, våren är här! Lite konstigt att säga så i början av maj dock...



Vi gick senare och kollade på en film i 3D, kommer faktiskt inte ihåg vad filmen hette... Sen så kom Shirley och hämtade upp mig.

I lördags skulle Shirley köra buss ner till Vancouver så jag åkte till Zuzanna och sover över där. Vi lagade middag, pratade om vår resa som vi ska göra tillsammans med mina föräldrar, gick ut och gick och lite annat. Vi var uppe länge och pratade om allt möjligt, gud vad jag kommer sakna henne. 

I söndags så tog vi sovmorgon fram till kl 10 och sen så gick vi upp och åt frukost. Efter frukosten skulle jag möta upp med min area rep för en BBQ hemma hos henne med de andra utbytesstudenterna som hon är area rep för. 

Isabel, Simon och Kim

Vicky och Erwin

Jag och min italienare


Isabel, Kim, Vicky, jag och Tara (area rep)

Xander och Simon



Efteråt så åkte vi hem med Troy som hade varit hos Sally's och jobbat. Vi gjorde inte så mycket när vi kom hem, jag kollade på filmen Argo och den var jättebra! 

I måndags så var det åter i skolan. Helgerna går alldeles för fort nu, känns som att det jämt är måndag. Jag betalde för prom och dry grad. 
Cooking var fruktansvärt tråkigt, jag hade redan gjort alla inlämningar så jag hade inget att göra. Howard hittade min kamera i väskan så han hade underhållning. 

Howard och Olivia

Olivia och Celina


Söt




Howard hittade zoomen...

Efter skolan så åkte jag hem och jag och Simon bestämde oss för att bada i hot tuben, typ första gången som vi gör det när det fortfarande är ljust ute.

Min bror och jag förstår det där med att pusha

Igår efter skolan så mötte jag upp Vicky. Hon ska följa med på vår prom på min skola så hon var tvungen att prata med min rektor. Min rektor är så himla rolig så det var inga problem alls att hon kunde följa med mig! Efteråt så gick vi till bion för att möta upp Masi och Zuzanna för att senare gå till Wendy's och möta upp resten av Shecana gänget. Vi var väldigt många som skulle gå på bio tillsammans. Jag har ju varit så mycket på bio senaste tiden så jag hade sett det mesta, men jag var nöjd med att se på 42 igen eftersom att den var så himla bra. Jag och Vicky skrattade före alla och grät typ före alla.

Idag så har vi försökt att sälja armband för tjejen i min klass som har cancer. Sammanlagt så har vi nästan fått ihop $1000 till henne som kommer gå till hennes mediciner. Jag är så glad för att vi har kunnat hjälpa till på ett litet sätt, vad hon går igenom är så otroligt svårt att förstå. Jag hade lunch med Taryn och vi försökte att komma på fler idéer för att samla ihop pengar. Jag är så spänd att få se henne i skolan i morgon för hon ska färga sitt hår blont idag för sin roll som Tinkerbell, ska bli så roligt!
 Nu ska jag göra mina läxor.... 

Hoppas att ni får en bra vecka!




1 kommentar:

  1. Förstår att det är blandade känslor inför hemresan. Men vi här hemma längtar efter dig och för oss är det bara positivt att du kommer hem. Idag jobbar jag hemma men för att inte bli störd av barnen och Ulf så ska jag sitta nere hos Maria Krüger ovanpå Sjökrogen. Kram

    SvaraRadera