måndag 20 maj 2013

20/5

I onsdags efter skolan så gick jag med Durita och mötte upp Zuzanna. Vi gick till Wenyd's och satt där och pratade länge. Sen så skulle jag åka och möta upp Shirley, Simon och Erwin i parken för att ha en picknick. Isabel kom dit också eftersom att hon skulle sova över hos oss. Vi hade en fin picknick och spelade spela också. Erwin ville också att vi skulle gå till lekparken och gunga.







I torsdags åkte jag hem från skolan. Egentlige var det tänkt att jag skulle gå och se på skolans föreställning, men det fick bli på fredagen istället. Vi hade en middag med mina värdsystrar och vi satt länge och pratade.

I fredags så skulle vi ha en picknick på engelskan. En riktigt picknick som de hade under Drottning Elizabeth's tid eftersom vi håller på med Macbeth nu. Självklart gick brandalarmet när vi stod och lagade mat så vi kunde inte ha vår picknick, så nu får vi vänta tills på tisdag. På lunchen så gick jag och Durita och såg på skolans föreställning som var Peter Pan. Taryn var med där och hon var helt utmärkt som Tingeling! 
Efter skolan så åkte jag snabbt hem och bytte om och sen så åkte jag och Shirley till Ida-Mae för att äta middag där innan vi åkte för att kolla på The Great Gatsby. Filmen var jättebra och jag älskade även musiken i filmen!

I lördags vaknade jag tidigt så då fick jag lite tid till att prata med några där hemma. Mamma frågade mig vad vi skulle göra senare idag. Vad som var planerat  var att vi över dagen skulle åka till någon festival. Men så blev det inte. Istället åkte vi på en campingtur i 2 dagar för att jaga och fiska. Vi åkte härifrån vid klockan 3 och var framme nån gång på kvällen och packade upp allt. Vi hittade en fin campingplats. Vi åkte 2.5 timme norr om PG, så det var lite kallare där uppe och det kändes framför allt på kvällen och natten.




När jag vaknade på söndagsmorgonen så kommer Mellisa och hennes pojkvän hem efter att ha fiskat på morgonen. De hade fått 3 stora regnbågsöringar, en var till och med på 15 pounds. Erwin tog även sitt första dopp. Jag var inte alls sugen, vattnet var så kallt.





På eftermiddagen följde jag och Shirley med ut i båten och fiskade. Vi hade inte så mycket tur som de hade haft på morgonen. Till middag fick vi färsk öring som vi hade lagt i folije på grillen, så gott var det! Efter middagen bestämde vi oss för att gå ut och jaga björn. Klockan var runt 8 då tror jag, så det var perfekt tid för att ut och kolla efter björn. Efter bara 5 min så ser vi faktiskt 2 stycken tvillingar som var 2 år gamla. Mellisa's pojkvän var den som bara fick skjuta så han går sakta upp mot björnarna. Han skjuter en och träffar! Den börjar röra sig snabbt efter skottet så han var tvungen att springa fram till den så att den inte skulle försvinna djupt in i skogen. Han kommer upp och skjuter ännu en gång och nu är den död. Den ligger 30 meter in i skogen. Det var den första björnen som Mellisa's pojkvän någonsin skjutit, första gången som jag går ut jagar björn och första gången någonsin som både Simon och Erwin är med och jagar, snacka om vilken tur och vilken upplevelse! Det var en sak som jag hade hoppats får göra när jag kom hit till Kanada faktiskt, att få gå och jaga bara, men hade aldrig kunnat drömma om att vi faktiskt skulle skjuta en! 
Jag kan lägga upp två bilder på björnen, men dem är inte alls bra för vi hade ingen chans riktigt att ta kort, bara när vi tog ut den, så vet inte vad många kommer säga om bilderna... Men här är i alla fall två bilder.







Jag är så himla glad över att få vara med om en riktig björnjakt här i Kanada, ännu en sak som man kan pricka av!

Idag gick vi upp tidigt för att packa ihop allt och packa in det i bilen för att köra hem. Det var så skönt att få komma hem och duscha, ingen dusch på 3 dagar, usch... Nu har alla kläder slängts i tvätten och vi sitter och tar det lugnt. 

Hoppas att ni också hade en spännande vecka där hemma, men tror knappast att den kan slå min!



2 kommentarer:

  1. Skapligt Becka! Vilken grej! Var du inte nervös, det var ju en stor Björn.
    Så mycket spännande du är med om :)
    Ha det BÄST! Kram K

    SvaraRadera
  2. Så coolt Rebecka! Vad roligt att du fick vara med om det. Och vad härligt bara att åka ut och campa på det sättet med hela familjen. Det verkar vara väldigt mysigt. Du kunde ju knappast ha kommit till en bättre familj.
    Min förra vecka innehöll ingen björnjakt men vi såg King Henrik spela i Madison Square Gareden och dagen efter såg vi Obama i New York. Det var också två coola grejer. Längtar efter dig. Puss och kram Sofie

    SvaraRadera