söndag 5 maj 2013

5/5

Vilken fin helg!!! Helt otroligt vad soligt det har varit och hur mycket jag har bränt mig också...

I torsdags var det sista dagen den här veckan i skolan, så skönt med en långhelg och speciellt med tanke på den här helgens väder.

I fredags så sov jag länge. Shirley hade åkt ner till Victoria Island kvällen innan, så det var bara jag, Simon, Troy och Erwin hemma. Killarna hade dock åkt in till PG tidigt på morgonen, men jag kände mer för att stanna hemma och vara ute och sola och plugga istället. Jag pratade med min familj där hemma också. Jennifer sjöng den svenska nationalsången för mig samtidigt som hon kollade på hockey och så fick jag prata med mina mostrar med deras familjer. Jag låg ute hela dagen och det var så skönt. På kvällen så kom Zuzanna hit. Vi lagade nachos, kladdkaka, badad i hot tuben och var uppe och pratade.

I går morse så gick vi upp tidigt för att kunna följa med Troy in till PG. Vi drack kaffe på McDonald's för att vakna till lite, sen så gick vi över till Save on Foods för att köpa med oss lite picknick till oss. Vi mötte upp Francesca, Vicky och Masi upp vid College Height's High School och vi satt där på deras stora fotbollsplan en lång stund. Där av min bränna idag.. Vi spelade också fotboll vilket var himla roligt.







Efter en lång stund ute i solen kände vi att det var dags för glass, vi höll på att stekas vid det här laget och även italienarna började bli brända. Vi gick till Dairy Queen för glass, så gott!



Efter att vi hade varit på DQ så gick jag, francesca och Vicky hem till henne och chillade en stund innan vi bestämde oss för att gå ut på en promenad med hennes värdmamma och deras hundar. Vi åkte ner till floden och gick längs med den. Det var så fint att gå längs med den. Även om jag bor precis vid en sjö så finns det ingen möjlighet riktigt att gå runt den, så kände mig lite som hemma när vi gick längs med floden. Efter promenaden så åkte vi hem igen och grillade korv i deras trädgård, sen så körde Vicky's värdmamma hem mig igen till Tabor Lake. Här hemma på kvällen så städade vi en del i trädgården och plockade i ordning lite. 

Killarna sätter upp badmintonnätet

Min snygga bränna, man kan se vart klockan har suttit





Idag så gick jag upp skapligt tidigt för att vara söndag. Jag har legat ute på gräsmattan för att ta vara på lite mer sol, den här gången på mina ben, skyddade resten av kroppen och speciellt där jag brände mig igår. Jag tog ut bom boxen och lyssnade på musik samtidigt som jag pluggade, inte så dumt om jag ska vara ärlig. Nu ska jag skriva en filmredovisning av filmen Léon, hoppas det kommer gå bra...

Ha det så bra den här veckan! 

4 kommentarer:

  1. Brännan såg inte härlig ut :( Jag hoppas jag hinner få lite färg till balen, det är inte långt kvar! :)
    Puss på dig Becka! /Tilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den är verkligen inte alls skön, det svider fortfarande lite på ryggen :) Vad har du för färg på din klänning? :) ska bli så himla roligt sen att få se bilder på er :D Puss på dig Tildis!!

      Radera
  2. Akta dig för solen flicka lilla!! Du vet att det är farligt att bränna sig. Ser dock ut som om ni har haft en fin helg. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Becka!Lika roligt att läsa din blogg.Sofi med fam. var ute över helgen. Alvar stannade kvar när de åkte hem,för Sofi skulle åka med Elina direkt till Stockholm.Hon jobbar kvar där tills torsdag,de åker fredag till NY.Det kommer väl att bli roligt när ma.o pa. kommer till dig? Ha det så bra vi längtar efter dig. Kram fr. Mormor

    SvaraRadera