torsdag 25 april 2013

26/4

Hej på er där hemma!

I tisdags när jag kom hem från skolan så hjälpte jag och Erwin till att städa i trädgården och fixa ett skjul bakom huset. Erwin är nog den värsta stadsmänniskan man kan tanka sig! Det kan man förstå med tanke på att han är från Hong Kong.. Han gillade inte att bli smutsig precis.
När vi var klara med som behövdes göra ute så gick jag in och hjälpte Shirley med middagen. Vi lagade en stor grekisk middag eftersom mina värdbröder kom hem idag och skulle äta middag med oss.

I onsdags så var alla förutom Simon och jag i stan. Jag har en ganska så stor läxa som jag måste göra i engelskan så jag försökte plugga en del på kvällen. Simon lagade hot dogs till middag till oss.

"Take a picture of me with the hot dogs!"
När Erwin kom hem med Troy så var vi uppe en lång stund och pratade. Han och Simon retade mig sjukt mycket, jag vet inte om jag har vant mig vid bröder än, men det kommer bli så fruktansvärt tom utan dem. Erwin galna (då menar jag GALNA) samtalsämnen. Vid frukosten i morse så pratade han om termometrar som man sätter i stjärten... han kan allt om X och Y och hur man kan se till att få en tjej eller pojke. Allt har han lärt sig planning class som han hade förra året. Simon han är bara allmänt galen, men jag kan verkligen lita på honom. Det kommer bli jobbigt när jag kommer hem.

Idag så har jag varit tvungen att fortsätta jobba med min engelskauppgift. Jag ska läsa en bok och hitta 50 citat i boken och sedan skriva vad jag tror citaten betyder... Någon som vill hjälpa mig med att hitta några citat? Jag läste förresten boken "The Great Gatsby". Så bra bok, men alldeles för kort. Den kommer förresten ut på bio nu i sommar och jag ser fram emot den riktigt mycket! Trailern ser så bra ut. 

Klicka här så kan ni se på trailern till filmen.

Ha det så bra där hemma!

3 kommentarer:

  1. Det är så roligt att höra att du gillar dina bröder! Ta fler sådana spontana bilder som den på Simon :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu blev jag sugen på att läsa The Great Gatsby, filmen har premiär om 20 dagar så ska försöka läsa boken innan. Har sett trailern, verkar som om filmen också är bra!
    Bröder är kul :)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var så bra Lena, jag tycker verkligen att du ska läsa den! Är ser så mycket fram tills när filmen kommer ut. Ja bröder har jag upptäckt är riktigt roligt, är så glad över att få ha testat på det också :)
      Kram

      Radera