tisdag 16 april 2013

17/4

Hej på er där hemma, hoppas att förra veckan var bra hemma i Sverige och i övriga världen! Har sett att jag har väldigt många tyska läsare och från andra länder. Idag är det faktiskt riktigt fint ute och det behövs! Nu vill jag bara att snön ska försvinna, klarar inte av att ha vinter i 7 månader.

Förra onsdagen hängde jag med Taya, Simran och Aman på lunchrasten. Vi har den här traditionen att alltid gå till Starbucks tillsammans och skvallra, alltid så himla roligt för det är så som man får höra allt skvaller som händer på skolan. Efter lunchen så gick vi tillbaka till skolan. Jag hade ingen foods eftersom att jag redan har tagit mitt diplom i food safe, så jag får sitta i biblioteket och plugga om jag vill (läs facebook). Efter det så hade vi movie class och vi började kolla på en film som heter Léon. Jag har sett den tidigare, men jag kommer ihåg att jag gillade den väldigt mycket. Sen när skolan hade slutat så gick ja och Durita till international club och hängde lite innan vi skulle hämta Erwin och gå till gallerian (äntligen ett ord som funkar på svenska istället för att säga the mall). Vi åt där och väntade till Zuzanna också kom. Hon köpte sin balklänning, en jättefin klänning var det! Jag tror jag funderar på att också köpa en kort klänning... Det är ju faktiskt inte min bal och det är redan många kanadensare som har korta.
Sen på kvällen så gick vi till simhallen och träffade på Noé, Virgile, Jacob, Simon och Shirley. De har en fin simhall här i Prince George faktiskt, synd att jag inte visste om det tidigare.

I torsdags så flöt skolan på som vanligt utan något händelserikt eller så har jag bara blivit van med allt som händer omkring mig. När jag var klar i skolan så åkte jag hem och hade lite plugg att ta hand om. Jag antar att det är bra att jag äntligen har fått lite skolarbete, annars kommer jag nog få en chock när jag kommer tillbaka till gymnasiet.

I fredags så hängde jag med Durita efter skolan. Jag skulle hjälpa henne hitta en födelsedagspresent till hennes farmor, men det slutade med att jag också köpte lite saker. Äntligen fixat en kedja till mitt halsband från Andreas, så nu kan jag ha på mig den igen. När vi var klara med presenten så åkte vi till kyrkan där youth group var. Vi skulle spela mänskliga Clue, ett brädspel egentligen där man ska ta reda på vem den skyldiga är till ett mord. Min grupp; jag, Simon och Jacob sög...

I lördags så började vi dagen med en stor familjefrukost. Erwin lagade bacon som vanligt, vi hade hash browns, ägg och massor med frukt. Efter frukosten pratade jag en stund med mamma och pappa på skype. På kvällen så skulle killarna ha en grabbkväll och jag hade varit lite dålig på att planera min lördagkväll, så jag följde med Shirley till en middag hos hennes vänner. Det var väldigt smart gjort av mig, för maten var hur god som helst och människorna där var verkligen jättetrevliga! En av kvinnorna där ville para ihop mig med hennes son, men både jag och Shirley skrattade åt det! Shirley förklarade att jag redan har min kille i Sverige. Efter middagen så började vi spela Kinect och det var roligt med alla äldre, speciellt fotboll. Visade lite att jag var ifrån Europa. Vi stannade nog kvar där alldeles för länge än vi borde ha gjort.

På söndagen var det upp tidigt som gällde eftersom att vi skulle åka till St Vincent och laga frukost igen. Jag tror att jag visade för Pat vilken dålig morgonmänniska jag är. Jag kanske började le till människor omkring 11 på morgonen... Efteråt så åkte vi till Wendy's och hade lunch. På kvällen så hade vi familjemiddag hemma hos Ida-Mae. Det blev indiskt igen som kvällen innan och helgen innan med. Det är tur att det är himla gott, men nu kan det gärna få dröja några veckor tills vi äter indiskt igen.

I måndags så hängde jag med Zuzanna efter skolan. Vi gick ut och gick, hade middag hemma hos henne och sen så kom Troy och hämtade upp mig.

Idag så var jag med Aman och Simran på lunchen. Vi testade faktiskt något nytt idag, att gå till Timmie's. Jag vet inte någon som pratar mer skvaller än Simran, hon är så rolig när hon gör det!

Nu ska jag baka lite kakor till en bake sale som vi ska ha i morgon för att hjälpa en i min klass som har cancer. Hon får gå igenom hemskt jobbiga behandlingar och flyga ner till Vancouver en gång i månaden. Jag hoppas att vi kan hjälpa henne lite i alla fall!

Ha det så bra därhemma och att våren börjar komma nu!

10 kommentarer:

  1. Kul läsning som vanligt! Skönt att våren börjar komma till ER också. Här sägs det bli fint väder men ner kommer regnet......(idag ons) är det dock fint (än så länge).
    Vad härligt med en simhall, passa på att simma så mycket du kan, det är ju så skönt och bra motion ;)
    Kram å hej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så himla skönt att den äntligen är här! Jag hoppas att ni får fint väder, men det låter som att ni inte kan klaga på helgens väder i alla fall. Ja det är verkligen skönt, men får se om jag har tid till det :) Hoppas att allt är bra med er :)

      Puss&Kram

      Radera
  2. Hej Rebecka!
    Det är alltid lika kul och gå in på din blogg och läsa vad du gör för nåt.
    Jag har helt glömt att kommentera angående din Banff resa, det så ju fantastiskt ut, massa puder! Längtade verkligen tillbaka när jag jag såg din foton! Men guud vilken lång bussresa ni fick dit.
    Möhippan du var på såg också väldigt rolig ut! Säkert ingen du kommer få vara med om igen!
    Hur länge har du kvar i skolan nu? Jag antar att det här året har gått väldigt fort, när man läser bloggen känns det som att du hittar på saker varje dag!
    Ha det fint! Kram Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du gillar att läsa den Lena, försöker att skriva så ofta jag kan! Ja det var helt fantastiskt med all puder, kan förstå att du längtade tillbaka, det gör jag med faktiskt!
      Ja bussresan var hemsk, var så trött på att åka buss efter 14.5 timme..

      Ja möhippan var verkligen hur rolig som helst och jag tror som du sa att det kommer vara min enda chans att gå på något sådant!

      Jag har skola fram till mitten av juni, den här terminen har gått galet fort. Kan inte förstå att det är 2 månader kvar nu tills jag åker hem.

      Hoppas att du har det bra i Stockholm! Kram

      Radera
  3. Hej Becka. Vad du ser ut att ha mycket att göra varje dag.Men då går ju tiden mycket fortare.Det är inte långt kvar till vi får krama om dig.Morfar o jag var i Finland på min födelsedag o hade det underbart.Just nu håller din pappa på att brånga ut till Hellen.Kanske kommer han in till Skorven idag.Tänker på dig o längtar efter Dig Kramar fr. Morfar o mig.Nu är pappa vid Hellen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tiden går alldeles för fort! 2 månader kvar nu bara, kan verkligen inte förstå att det har gått så snabbt. Jag ser så mycket fram emot att få krama om er ska ni veta. Jag hörde att ni var där, så roligt för er!

      Jag saknar er jättemycket! Kram Rebecka

      Radera
  4. Min vaknarutin numera är att stänga av mobilalarmet och kolla efter blogguppdateringar i din blogg :)
    Puss&Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oups, då ska jag se till att skriva lite oftare kanske :) Puss&Kram!

      Radera
  5. Hej Becka..Tack för det fina kortet vi fick idag.Så vackert.Morfar håller på med vedhögen,o Alvar följde med oss hem igår.Han är ju ledig på måndagar. I morgon ska vi till tandhy.Ha det så bra så hörs vi snart igen. Kram, Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så lite så. Nu fick ni se hur fint det var vart jag var under påsklovet! Oh så mysigt att få ha Alvar hos er. Jag saknar honom så mycket. Ta hand om er! Puss&Kram

      Radera