måndag 1 april 2013

1/4

Så nu är påskhelgen över. Det var väldigt roligt att få fira den här i Kanada med hela min värdfamilj och deras vänner.

Vi brukar ha middagar väldigt ofta, men under en högtid så är det middagar varje kväll och det har det varit sen i torsdags och den sista är i kväll. Nu kanske jag måste gå till the Y mer regelbundet efter påsken och se till så att jag kommer i lite mer form tills jag kommer hem...

I lördags efter att jag hade skrivit på min blogg lite, så åkte vi med Chad och hans flickvän Kate och visade runt lite där vi bor. Vi hade med oss en picknick, men vi hittade inte ett bra ställe att sitta på så vi åkte hem istället och satte oss på isen vi stranden och byggde upp en brasa där för att grilla korv. Det går bara att konstatera, morfar är den bästa personen att bygga upp en brasa på isen, våran var dålig... Men det gick till slut. Vi satt på isen i flera timmar och pratade och solade innan det var dags att gå upp och byta om för middagen uppe hos vår granne Valarie. Det var mat i mängder och jag var så otroligt mätt efter all mat så jag kunde knappt få i mig någon efterrätt. Efter middagen gick vi ner till oss igen och jag, Michael, JD, John, Chad och Kate satte oss i hot tuben. Vi satt där så länge så att alla var som russin när vi gick ur.

Igår så åkte vi till kyrkan som vanligt på söndagen. Det var lite roligt dock, jag fick se hur det går till när man döps om man är äldre än en bebis. Jag försökte ta ett kort på det, men ville ju inte störa hela dopet..

De hade ett stort badkar bakom scenen som de döptes i. På bilden är det Brayden's tur att döpas.
Det var så många som döptes så jag blev ganska trött på det, det var roligt första gången, men när det var den sjundes tur att hoppa in i bassängen så snodde jag Chanelle och Nath's dotter Aubrey och lekte med henne tillsammans med Shirley.


Efter kyrkan så åkte vi till Wendy's, men det var bara vi den här gången eftersom att det är påskdagen. Det var lite överraskande med tanke på att vi brukar vara omkring 20 personer..

Mina bröder gör sig så bra på bild



När vi kom hem så var tanken att vi skulle ut och sola oss lite, men Simon skadade sig lite när han körde dirtbiken, så vi försökte torka upp hans blod istället. Låter kanske väldigt allvarligt, men han är okej. Jag, John och Michael spelade baseboll istället fram tills middagen var klar. Det blev turkey dinner som vid varje högtid. När jag kom hit så trodde jag bara att man hade turkey dinner vid Thanksgiving, men det är vid varje högtid. 

Jag tänkte att jag måste ta ett kort på middagen innan jag lämnar Kanada. Har ju varit lite dålig med kameran under middagarna. Ni ser vår granne David i bakgrunden.

Idag är det annandag påsk och jag skulle egentligen ha gått till skolan. Men vårt skoldistrikt ville att vi skulle gå tillbaka till skolan när det är en högtidsdag. Alla tyckte att det var otroligt dumt, så det var okej för vår värdfamilj om vi stannade hemma från skolan. Helt okej för mig eftersom att det är så soligt ute!

Hoppas att ni har haft det bra där hemma nu under påsken!


1 kommentar: