lördag 30 mars 2013

30/3

Hela förra helgen så var jag sjuk, var så himla förkyld efter veckan i Banff så jag orkade inte göra så speciellt mycket. Shirley försökte få med mig på bowling på fredagen, men det fanns ingen chans i världen att jag kunde ta mig upp ur sängen, jag var så däckad.

På lördagen gjorde vi inte så mycket, jag var fortfarande sjuk och tog mig bara upp ur sängen och kollade på en film och sen på kvällen så hade vi middag med Ida-Mae.

På söndagen tog jag mig upp ur sängen och följde med till kyrkan, det kändes som att det var nog med sjukdom och så ville jag träffa lite människor igen. Kyrkan i sig är inte så rolig, men efteråt så åkte vi till Wendy's som vanligt och hade lunch med alla. Jag ska försöka att komma ihåg kameran nästa gång vi går dit så får ni se alla som jag har lunch med varje söndag. På kvällen så kom Pat, JD och John för att äta middag och så satte Troy ihop en video från Banff som vi kollade på.

I måndags åkte jag och Simon in till Prince George för att sova över hos Vicky och Xander. Vi gick och shoppade lite först innan vi åkte upp till College Heights. Efter att vi hade kommit upp till dem så gick vi till Starbucks och drack kaffe och tog en promenad med deras hund. När vi kom hem till dem så satt vi en stund på altanen och solade innan vi åt middag. Efter middagen så kom även Masi och Zuzanna och vi kollade på en film och sen så lyssnade vi på musik och pratade massor innan jag blev alldeles för trött för att hålla mina ögon öppna.

På tisdagen så var jag och Vicky uppe före alla andra så vi satt och kollade på The Vocie innan vi skakade liv i Xander och Simon och lät dem laga frukost till oss. Xander visade sig vara riktigt duktig på att laga mat så han lagade bacon, omelett och pannkakor. Pannkakorna fick jag dock ta över, det var för brända...
Efter frukosten så åkte vi hem med Mellisa och så chillade vi hemma hela dagen.

I onsdags så gick jag upp tidigt eftersom att det var så soligt uppe. När jag kommer ut till köket så frågar Shirley mig om jag vill följa med in till PG för att dricka kaffe och umgås lite och det ville jag ju så klart! Vi lämnade av Mellisa på college och Simon på the Y och sen så stack vi och drack kaffe. Efteråt så åkte vi hem till JD och umgicks där ett tag och sen så åkte vi för lunch och åkte senare hem. På eftermiddagen så var det så himla varmt i solen så jag satte upp några stolar i solen åt oss och så satt jag och Shirley där och solade ett tag. Efter det så hade vi middag tillsammans. Efter middagen upptäckte vi att Erwin hade dragit ur kontakten till frysen med all älgkött.. Alltid är det Erwin som gör något klumpigt, vet inte vad som hade hänt om jag hade gjort det med pappas kött...

I torsdags så åkte vi in till PG igen och det var så otroligt fint väder så jag och Vicky bestämde oss för att gå till Starbucks och sätta oss utanför och sola. Vi ändrade planen när vi sprang in i Shirley och gick till Costco istället. Sen så åkte vi upp till College Heights och gick ut och gick på en stig i skogen där det fortfarande var riktigt mycket snö. Det var så fint ute, våren börjar äntligen komma här i Kanada!
När vi kom hem på eftermiddagen så städade vi massor innan kvällens och helgens första gäster kom för att äta middag. Vi åt revbensspjäll och spelade massor med kort, jag lärde dem hur man spelar tecknet och det blev väldigt populärt! Jag och John är på lag och vi har världens bästa tecken som ingen kommer att lista ut.

Igår så var det långfredagen och jag följde med Shirley till kyrkan för någon gudstjänst. Det var inte så spännande eller roligt heller, jag följde mest med  för att det inte fanns så mycket annat att göra. Efteråt när vi kom hem så åt vi lunch, försökte att måla ägg och så letade vi efter chokladägg eftersom att alla var här. Senare på kvällen så hade vi en stor påskmiddag för alla då vi åt skinka, piroger, kåldomar, potatisgratäng och massor annat. Nu börjar jag längta efter min pappas mat något galet mycket, inget kommer någonsin slå hans mat. Vi spelade spel till långt in på kvällen.

Idag så har jag bara hunnit med att äta frukost, men jag tror att det blir fler middagar i påskhelgen..

Glad påsk till er där hemma och hoppas att våren kommer till er också snart!

2 kommentarer:

  1. Låter som om du har fullt upp! Kram A-L

    SvaraRadera
  2. Vi hoppas att våren kommer innan du kommer hem iaf :) Kram <3

    SvaraRadera