onsdag 6 mars 2013

6/3

Förra tisdagen så gick jag till skolan som vanligt. Dagarna i skolan flyter ihop och det är nästan samma sak varje dag och speciellt med tanke på att det är samma lektioner varje dag också så blir det likadant.

På onsdagen så gick jag och Durita till Tim Hortons för att äta lunch. På movie class började vi kolla på filmen Blade Runner, usch vilken tråkig film det var. Den anses vara klassik, men så himla tråkig! Efter skolan följde jag med Durita till Fabricland för att köpa tyg till hennes textiles. Efteråt åkte vi ner till Spruceland och mötte upp Zuzanna. Vi åt middag med henne och sedan så följde jag med Zuzanna hem. Vi chillade hemma hos henne innan Troy kom och hämtade mig, en typisk onsdag.

I torsdags när jag kom hem från skolan så pluggade jag hela eftermiddagen fram till en bit på kvällen. Det var allt ifrån ledarskap, engelska och film som jag pluggade. Klockan var nog runt 8 när jag kände att det fick duga med skolarbete.

I fredags så mötte jag upp Vittoria efter skolan för gå till the mall för att köpa en födelsedags present till min värdsyster. Jag köpte ett halsband och en tröja till henne som hon blev glad över. Efter det så drog jag med Vicky och Erwin till youth group för att spela spel. Jag säger det igen, när jag kommer hem så ska jag ha en "spel detox"... Efter det så åkte Vicky med mig hem för att sova över. Vi kollade på Scary Movie tillsammans med Simon och gick och la oss väldigt sent.

I lördags vaknade vi alldeles för tidigt i min mening. Kl 8 gick vi upp för att gå och pimpla fisk nere på sjön. Jag har försökt att undvika det hela vintern, men det gick inte att undvika den här lördagen. Det var så himla mycket vatten på isen så det gjorde inte saken bättre. Vi gjorde en rolig video dock! Tyvärr kan jag inte ladda upp den här eftersom att det var Vicky som gjorde den. Sen så gick vi upp till huset och spelade ännu mer spel. När alla hade åkt var jag tvungen att gå och sova en stund, var helt slut.
På kvällen så gick Shirley och Troy på en dejt, så jag var hemma själv med Simon och Erwin och lagade mat och fånade oss typ.

I söndags så var det en morgon med mycket kaos. Det börjar med att Shirley kommer och knackar på min dörr vid 8.45 på morgon och säger att det inte finns någon ström i huset så vi kan inte duscha, laga frukost och göra något speciellt i huset så vi ska åka till PG för att äta frukost på McDonald's. Hon berättade samma sak för Simon och Erwin, men det enda som Erwin hörde var att vi skulle åka till McDonald's så han var snabbt uppe för att ta en dusch. Självklart går det inte att ta en dusch så Shirley får honom att komma ut ur duschen och gå ner för att ta på sig nya rena kläder istället. På vägen ner i källaren där Simon och Erwin har sitt rum, springer han in i en stor burk med mjöl, rättare sagt 10 kg... Det flyger ner för trappen och in rummet som är precis nedanför. Jag kommer ut ur mitt rum på grund av allt oväsen och går för att se vad som har hänt. Det är mjöl överallt, helt vitt! Vi orkade inte riktigt ta hand om det just vid den stunden så vi åkte till McDonald's för att äta frukost. Efteråt så gick vi till kyrkan. När vi var klara i kyrkan så åkte vi hem och skottade snö. Efter det så gick vi in och Erwin började städa bort allt mjöl nere i källaren, det tog han omkring 2 timmar att få ordning på, men det är fortfarande väldigt vitt där nere.

I måndags så var det åter i skolan efter en för kort helg. Det var en väldigt bra start på dagen dock. Jag vann ett Pandora armband för att ha deltagit i tipspromenaden som var tidigare förra veckan. När vi kom efter skolan så spelade jag, Simon, Erwin och Troy badminton ute på vägen. Det är Erwins favoritsport så han var väldigt glad när han fick med sig alla att spela tillsammans med honom. På kvällen åt vi tacos och gjorde inte så mycket efter middagen. Jag och Simon var uppe ett tag och pratade om allt möjligt.

Igår efter skolan åkte jag hem och hjälpte Shirley med att laga en stor middag för Mellisa som fyllde 20 år. Hon hade en födelsedagsfest med familjen och hennes närmsta vänner och vi lagade en stor grekisk middag och hade glasstårta till efterätt.

Idag så gick vi till Starbucks på rasten och hade lunch. Nu efter skolan så åkte vi hem och jag, Simon och Erwin spelade ännu mer badminton ute.


Nu är det snart en vecka kvar tills vi åker till Banff! Det ska bli så himla roligt!!!

Förresten, det är problem med min kamera igen... Köp inte en Canon som heter Rebel, det har bara varit problem med den. Delar till en Rebel är väldigt svåra att få tag på tydligen... Som tur är har jag världens snällaste mamma som skickar sin kamera, så nu hoppas jag den kommer fram i tid för Banff!

Ha det så bra där hemma!


2 kommentarer:

  1. Vad har du nu för problem med din kamera? Nåt som jag kan hjälpa med? Jag tror du bara fått ett dåligt exemplar, för många älskar sina Rebels. Min första Nikon (typ. Rebel) gick ju också sönder. Nåt med motorn och avtryckaren, så det var inget vi kunde fixa....

    Var rädd om din mammas kamera. Det är en klassiker...Nästa kamera jag vill ha är Canon G15!!! Det är en s.k. point and shoot, men man kan köra RAW filer med den. Canon har klart de bästa Point and Shoot, och när det gäller DSLR så kvittar det egentligen om man har Nikon eller Canon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är snarare mer problem med laddaren, den har slutat att fungera helt. När jag skulle gå och beställa en laddare så fanns det inte till en Rebel XS så jag gav upp letandet. I övrigt har jag varit nöjd med kameran, men jag blir bara så besviken på att det ska krångla just när jag är i Kanada..

      Ja den ska jag vara rädd om! Den är så himla bra för att vara en digital kamera och det kommer kanske fungera att ta med den i backen vilket jag inte ville med min systemkamera. Jag håller med dig!

      Kram!

      Radera