måndag 25 februari 2013

25/2

Vill börja med att säga förlåt för att jag är så dålig på att uppdatera.
Förra fredagen så fick jag ett sms av Vittoria och hon frågade om jag ville följa med och kolla på lite saker down town i Prince George, det var en parad för the Winter Games här i Prince George som kommer att ske vintern 2015. Jag drog med mig Durita och vi gick ner till Shecanas kontor och mötte upp Vittoria, Isabel och Xander. Vi gick runt och kollade på uppträdanden, drack varm choklad och sjöng till Dj:n som spelade musik.




Senare på kvällen gick jag med Shirley, Troy och Simon och såg på Identity Thief. Filmen var så där, den var rolig men inte så speciell.

På lördagen så hade Shirley och Troy ett bröllop att fotografera, så jag och Simon passade på att kolla på några Spartacus avsnitt, städa och laga en stor frukost. Erwin låg i sängen och kollade på sina filmklipp från Youtube om hur man spelar olika dataspel, konstigt intresse...
Senare på kvällen så kom Pat över för att hänga lite med oss. Han är väldigt intresserad av motorcyklar så han ville visa oss serien a Long Way Around. Jag kollade väl mest på det för att Ewen McGregor är med i serien.

På söndagen åkte vi till kyrkan. Jag försöker att hålla mig vaken medan pastorn predikar, men ibland så är det svårt... Efteråt var det Wendy's som vanligt. Åh vad jag kommer att sakna luncherna på Wendy's när jag kommer hem. Efteråt åkte vi hem och Pat följde med oss och vi fortsatte att kolla på serien som vi kollade på dagen innan. Jag lagade även middagen på kvällen, typ kyckling wraps.

Förra måndagen var det vanlig dag i skolan. I leadership där vi gör olika aktiviteter för att lära känna alla, i english läser vi en bok som heter The Bean Trees tror jag (ingen höjdare om jag säger så), i foods så kollade vi på när vår lärare gjorde en demo inför tisdagens matlagning och på movie class så kollade vi slutet på Lord of War. Efter skolan så åkte jag hem och hjälpte Shirley med att fixa med middagen. Vi hade en stor familjemiddag med några vänner till Shirley och Troy.

I tisdags så var det samma procedur i skolan. Engelskan kan vara lite svår att hänga med i ibland, men jag tror verkligen på att jag kommer lära mig mycket om jag bara fortsätter. I foods så bakade vi muffins. Åh vad jag är trött på det.. I movie class så började vi kolla på en film som heter Citizen Kane, jag tror att det är den kändaste och bästa filmen genom tiderna, de var den filmen som alla andra filmer har sitt ursprung från.
Efter skolan så gick jag och mötte upp Zuzanna för att gå och äta middag innan vi gick till bion och träffade Vittoria, Francesca, Masi och Kim. Vi kollade på Safe Haven den här gången. Jag tyckte att filmen var bra, en typisk Nicholas Spark-film. Oj så mycket film det har blivit på sistone..

I onsdags så gick jag hem till Zuzanna efter skolan. Jag gick till hennes skola för att hämta upp några böcker med henne och sen så gick vi hem till henne för att överraska hennes värdmamma med att städa deras rum och köket. Det är alltid roligare att städa hos någon annan av någon konstig anledning. Sen så gick vi till Tim Horton's för att dricka kaffe och se om vi kunde vinna något. De har en tävling där man kan vinna saker från Tim Horton's från deras muggar. Zuzanna hade druckit 10 st och inte vunnit något, jag vann på min första. Självklart delade jag min donut med henne för att trösta henne.

I torsdags höll jag och några tjejer från min leadership class i en bake sale på rasten. Vi sålde saker för att kunna köpa priser till den här veckans Diversity Week. Vi håller typ i en tipspromenad och vi vill att det är många som deltar och det gör ju folk om det finns fina priser. I movie class så började vi kolla på filmen Chinatown med Jack Nicholson i huvudrollen. Efter skolan så åkte jag hem med Erwin och hittade inte på allt för mycket.

I fredags så gick jag med Durita till Starbucks efter skolan innan bussen upp till College heights gick. Där uppe så mötte jag upp Vittoria och gick ännu en gång till Starbucks för att dricka kaffe och sitta och prata om allt möjligt. Sen så gick vi hem till henne och hämtade deras hundar och Xander och gick ut för en 2 timmars promenad. Vad jag saknar att gå ut med hundarna, speciellt ute på Björkö! Efter det så gick vi hem och lagade pizza, Francesca kom också för att umgås med oss. Klockan halv 3 på natten bestämde vi oss för att gå ut i deras hot tube och bada i den. Klockan var nog 4 på morgonen när vi gick och la oss.

I lördags gick vi upp halv 10 och åt kanelbullar till frukost ute på deras trapp i solen. Efter det så åkte Xander och jag för att träffa lite fler folk för att åka skridskor.




Det var första gången som Erwin någonsin åkte skridskor och det var så roligt att se!
Efteråt så berättade Shirley att vi skulle åka på en möhippa. Vi var tvungna att köra som galningar till Ida-Mae's för att jag skulle kunna hitta en out fit som jag kunde ha, sen så körde vi som galningar till Superstore för att köpa strumpbyxor (jag och Shirley måste ha varit en rolig syn när vi springer genom hela affären i klänningar utan strumpbyxor i februari), sen så var vi tvungna att byta om i bilen och så åkte vi till möhippan. Det var en jätterolig möhippa! Så mycket god mat, lekar och allt var så fint. Det var roligt att få uppleva en kanadensisk möhippa. På kvällen var jag helt slut efter en väldigt intensiv dag.

Igår så åkte vi till kyrkan igen och Simon och jag var så trötta och var typ vara fnittriga efter att druckit kaffe på vägen till kyrkan, så vi koncentrerade oss inte direkt på vad pastorn sa. Efteråt så åkte vi till Wendy's och åt lunch. En av Prince George's politiker åt lunch med oss och han var intresserad av att få veta lite om svensk politik. Jag förklarade så gott jag kunde om hur regeringen och riksdagen är uppbyggd med alla olika partier. Sen så åkte vi hem och bytte om för att klä upp oss för att senare åka till Ida-Mae's och kolla på Oscar's galan. Så coolt att äntligen få se den live. Les Misérables och Django var mina favoritfilmer från det gångna året och jag var så glad när de vann priser! Även den svenska filmen Searching for Sugar Man vann pris för bästa dokumentär film. Så stolt att det är Linas kompis som har gjort den! Vi åt även god mat till galan.

Idag så var det åter i skolan som gällde. Det hände inte allt för mycket idag. Jag och Durita gick till Tim Horton's på rasten för att se om vi kunde vinna något igen, men det gjorde vi inte. När jag kom hem från skolan så skottade jag snö och har hjälpt till med middagen. Nu ska vi äta soppa med biscuits!

Ha det så bra i veckan!   

2 kommentarer:

  1. Jag har längtat efter detta inlägg. Det får inte gå så här lång tid mellan inläggen Becka :) Det är superkul varje gång jag ser att du uppdaterat bloggen. Kram! /Tilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha jag försöker så gott jag kan att hålla er underhållande! Så glad jag blir varje gång du kommenterar Tilda!
      Kram!!

      Radera