söndag 3 februari 2013

3/2

Ny månad sen jag skrev senast, oups var tiden går snabbt..

Det är min sista dag av en veckas ledigheter. Jag har inte gjort allt för mycket faktiskt, men är ändå nöjd över det som jag har hunnit med att göra.

I tisdags så åkte jag, Chiara, Shirley, Erwin och Simon till simhallen och roade oss i några timmar. Jag som trodde att jag var duktig och hade packat ner allt glömde så klart att packa ner min bikini-underdel.. Som tur var hade Chiara ett extra par, men hon är ju lite mindre än vad jag är så det såg lite roligt ut. Jag höll mig dock mest under vattnet för att slippa visa mig. Efter simhallen så åkte vi hem och hittade inte på allt för mycket. Vi lagade middag på kvällen och satt och pratade en lång stund.

I onsdags så gick jag upp skapligt tidigt, varför vet jag inte, men det var ändå väldigt skönt. Shirley drog med oss och spelade lite biljard. Jag vet inte om biljard är en stor grej här i Kanada, men det verkar som det för jag har varit och spelat minst 7 gånger sen jag kom hit. Vi åkte senare och åt lunch på McDonald's. När vi kom hem igen så fick jag äntligen någon att titta på Love Actually med mig. Jag brukar alltid titta på den filmen kring jul, men nu fick jag i alla fall se den en månad senare med Chiara.

I torsdags gick jag upp tidigt och började skotta all snö ute, till och med innan jag ens hade druckit kaffe! När jag kom in så hade de andra vaknat till lite och Erwin bestämde sig för att laga frukost till alla. Hans matvanor är bland de äckligaste jag har sett. De mest knaperstekta bacon du kan tänka dig, nästintill brända, ägg med championer och russintoast med jordnötsmör. Det kanske inte låter så farligt, men när allt ligger på tallriken så häller han ranchsås över allting. Salladsdressing över hela frukosten..
I allafall, efter frukosten pratade jag med några hemifrån och fick även Chiara att kolla på ännu en film med mig. Den här gången så kollade vi på Friends with benefits. På kvällen åkte Chiara till sin judoträning, Shirley åkte till sin bible studys, Troy var trött på människor så han föreslog att han och jag skulle titta på Pulp Fiction som vi länge prata om att vi skulle se. En riktigt bra film som jag verkligen gillade!

I fredags gick jag upp tidigt igen och drack minst 3 koppar kaffe innan Celina kom hit. Hon har en energi som jag aldrig har sett tidigare, de krävs att man har tålamod, men hon är så rolig. Vi har pratat väldigt länge om att ha en Harry Potter-dag då vi kollar på flera HP-filmer. Det blev de två sista filmerna eftersom att jag inte har sett slutet. Vad tomt det känns nu när jag har sett alla filmerna.. Det tog upp nästan hela dagen och på kvällen träffade jag Xander, Vittoria, Kristoffer och Lea och vi gick på bio och såg Warm Bodies. Vilken rolig film det var, ni kan se fram emot den när den kommer till Sverige. Jag måste faktiskt tacka mamma lite som tvingar mig och mina systrar för att se på alla möjliga filmer. Jag bor i en filmintresserad familj och det är väldigt lätt att dra upp en diskussion om filmer för de verkar ha en precis likadan smak som mamma.

I lördags gick jag upp och åt frukost tillsammans med Shirley. Det var väldigt tomt här igår, Simon sov över hos Kenji, Chiara har flyttat till sin nya familj, Troy jobbade och Erwin sov. Vi drack kaffe och satt och pratade ett tag. Sen så bestämde vi oss för att gå ut och åka längdskidor på isen. Oh vad det var frustrerande. Det var kanske 30 cm snö på isen och längst ner i snön så har snön börjat smälta, så det var inte så smidigt att åka. Men vi var i alla fall ute ett tag. När vi kom hem igen så spelade jag, Shirley, Erwin, Michael och Valarie spel fram till kvällen och sen så hade vi en pizzakväll.

Idag har vi varit i kyrkan, ätit lunch på Wendy's med alla och umgås.Jag tror att jag aldrig tidigare har spenderat så mycket tid på en snabbmatsrestaurang som jag har gjort sen jag kom hit till Kanada.




Erwin och jag är bra kompisar. Tänk att jag skulle få en lillebror från Hong Kong. 

Det kom några fler frågor efter att jag hade publicerat förra inlägget.

Är det något som jag saknar från Sverige som förvånar mig?

Saltlakrits.. Nej men det är faktiskt frihet. Jag har aldrig insett tidigare hur mycket friare vi är i Europa, både på gott och ont. Jag skulle anse mig själv som vuxen, men blir inte riktigt behandlad som det. Men det tillhör nog säkert det här året. Sen kan jag kanske sakna att ha en riktigt dålig dag och slippa bry mig om att jag måste vara trevlig även fast jag inte känner för det. 

Har de en rolig humor här i Kanada?

Haha ja det har dem! De är faktiskt riktigt roliga och uppskattar även min sarkastiska humor, för att vara ärlig så är de nästan värre än mig när det kommer till sådant. 

Någon bra musik från Kanada förutom Justin Bieber?

Jag kan faktiskt inte komma på något som jag gillar. Country är inte min typ musik och resten känner jag inte till. 

Varför lever Justin Bieber fortfarande?

Bra fråga...


Nu fick ni en liten uppdatering, hoppas att er vecka kommer bli bra!



6 kommentarer:

  1. HAHA erkänn att det är emelie som frågade varför justin fortfarande lever!? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha du känner Emelie alldeles för väl!

      Radera
  2. Gu' vad jag håller med om att jag skulle vilja ha en riktigt dålig dag och slippa vara trevlig emot folk fast jag inte är det!!!

    Jag kommer ihåg en gång i början så var det en gång vi bodde på ett hotell Leo och jag. Vårt rum var inpyrt med rök och vi bad om att få byta. Jag var fly förbannad...Allt luktade, våra väskor, mitt hår och allt. Och så kom väskkillen och tog oss till vårt nya rum. I hissen så småpratde väskkillen lite med oss för att vara trevlig, och jag bara VÄSTE nåt elak tillbaka. Då sa Leo att så kan man inte göra!!! Varför inte, tyckte jag! Det är ju SÅÅÅ jag känner för detta jä...la hotell!!!

    Men man lär sig!!! Och det är trevligare när folk ger ett falsk leende än ett ärligt väsande!!! LOL

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag saknar nog helt enkelt att vara svensk ibland, för något som jag har märkt är att det är okej att ha en dålig dag i Sverige för nästan alla är lite tjuriga om jag ska vara ärlig. Men det är också sant som du säger, ett falskt leende är bättre än ett argt väsande.

      När jag kommer hem så har jag tänkt att ha en dag bara för mig själv och slippa prata med någon!

      Radera
  3. Hej Rebecka det ser ut som det är full fart hela tiden .Här hemma börjar man längta efter våren ,i dag kommer din pappa hem till oss han har kurs i Odensvi .Jag är lite nyficken på er valp .Ja nu går tiden snart så du får komma hem du får komma hit med Andreas så han får se hur vi har det .Farfar har varit hos tandläkaren i dag det är inget vidare att gå dit .Kram från Mulestad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Farmor! Ja här är det full fart hela tiden, men det så roligt också. Jag börjar också längta efter våren, snö sen i oktober, så jag ser fram emot våren väldigt mycket. Jag vill också se valpen, vad avundsjuk jag blir! Ja det ska jag absolut, ska bli roligt att få visa allt för honom. Hur är det med dig och farfar nu? Nej jag vet hur du rädd du är för tandläkaren ;)
      Kram!!

      Radera