torsdag 14 februari 2013

14/2

Idag är det Alla Hjärtansdag!

Egentligen har det varit mycket choklad och allt hela veckan, men idag har det verkligen flödat av hjärtan och choklad.

Jag tror att jag ska börja att berätta om förra helgen dock.

I fredags så var det Johannas födelsedag! Hon fyllde 19 år, det magiska "18" kan man säga här i BC. Först så åkte jag och Zuzanna med hennes värdmamma för att hämta tårtan, sedan åkte vi upp till Hart där hon bor och firade henne med tårta. En stund senare så åkte vi till Earls och hade middag för henne tillsammans med hennes kompisar. Efter middagen så åkte de vidare och jag och Zuzanna gick hem till mina värdbröder för att hänga där lite innan vi åkte hem. Zuzanna följde med mig hem för att sova över här.

I lördags så hade vi en lång frukost och efter frukosten så åkte Shirley och Zuzanna in till PG, så jag; Troy, Michael och Simon hade en hel Spartacus-eftermiddag! Den bästa serien just nu, helt klart. När Shirley kom hem så hade vi middag allihopa tillsammans och efter middagen så kollade vi på en film som Troy tipsade om, Benjamin Button. Han har verkligen en sådan bra filmsmak, filmen var så bra! En av de bättre filmerna som Brad Pitt har varit med i.

I söndags så gick vi upp hemskt tidigt. Det var den söndagen i månaden då vi ger frukost till hemlösa. Om jag ska vara ärlig så är jag inte så jätteglad varje gång vi åker dit, det är inget roligt jobb. Men efter att åka därifrån så känns det mycket bättre, jag har ju faktiskt hjälpt människor som behöver det och det är ju 10 gånger bättre att blogga om att ge hemlösa frukost än att lägga upp massor bilder på "nyttiga" frukostar som alla andra verkar göra... I alla fall, efter frukosten så åkte jag och Pat till kyrkan för att hjälpa till (läs: äta upp) youth group med deras frukost. Efter det så kom Shirley och hämtade upp mig och vi åkte hem för att förbereda för det kinesiska nyåret. Vi hade en stor middag för de närmsta vännerna och självklart var Erwin hedersgästen. Han somnade dock i soffan vid kl 8 på kvällen.

I måndags så var vi lediga ifrån skolan, det var familjedag så alla var lediga. Vi spelade spel, byggde snögubbar och en snögrotta typ. På kvällen så kollade jag, Troy och Simon på ännu mer Spartacus.

I tisdags så var vi tillbaka i skolan och jag gillar fortfarande mina klasser riktigt mycket. Alla är så himla snälla mot mig så jag går bara runt och ler till alla.

Igår så firade vi kinesiskt nyår igen, men den här gången på International Club. Efter det så gick jag och Durita och köpte choklad och fixade kort till våra vänner. Efter det så åkte vi till Boston Pizza för att möta upp några fler av våra vänner.















Idag var det ju som sagt Alla Hjärtansdag och jag har verkligen varit glad hela dagen. Alla runt omkring mig har varit så snälla, vänner har gett mig choklad, fått choklad från min värdfamilj, fint meddelande från Andreas och ja, jag är bara glad. Så här lät det inte förra året när jag gjorde ett inlägg på Alla Hjärtansdag kommer jag ihåg..

Hoppas att ni har haft en bra dag!

1 kommentar:

  1. Har du inte sett Benjamin Button tidigare?! Jag har sett den flera gånger, den är bra :)

    Kram!

    SvaraRadera