onsdag 6 februari 2013

6/2

Hej på er där hemma!

Jag har precis kommit hem från min tredje dag i skolan med de nya klasserna. Än så länge så är jag himla nöjd med vad jag har!
Jag har: BA Leadarship 12, English 11, Food & Nutrition 11 och History & Appreciment of film 12.

Leadership är i princip samma sak som pedagogisk ledarskap, många av övningarna som vi kommer göra är samma som jag hade i pedagogisk faktiskt. Jag tror att den här kursen kommer hjälpa mig ifall jag bestämmer mig för att jobba med en internationell grupp någon gång i framtiden, dels för att jag lär mig mer om ledarskap, men också för att jag lär mig det på ett annat språk. Tummen upp helt enkelt! Min lärare i den här klassen är väldigt snäll och samma dag som jag kom dit så frågade några tjejer om jag ville sitta med dem. I och med att jag inte kände någon i klassen så blev jag jätteglad!

Nästa lektion är engelska och den klassen kommer bli svårare tror jag. Det är väl egentligen den enda akademiska kursen som jag kommer att ta, men jag tror att jag kommer lära mig så mycket av den. Just nu så kan jag ju så klart prata på engelska och så, men jag behöver även det akademiska i engelska för att utvecklas. Just nu så kan jag mest prata på "high school- engelska", så om inte klassen är alldeles för svår för mig så tror jag att det här kommer bli riktigt bra.

Sen så har jag foods igen. Jag bytte ju förra semestern från franska till foods mitt i terminen, därför har jag det igen. Den här gången så  har jag foods med Howard dock, det kommer bli roligt att ha han där i klassen, han är så rolig.

Den sista klassen, och den bästa, är film. Seriöst, vi kommer bara kolla på film, så himla skönt! Dock så kommer jag bli tvingad att se första Star Wars filmen och den första Sagan om Ringen filmen... Oh vill verkligen inte se dem, jag har undvikit dem i hela mitt liv bara för att de verkar så tråkiga och töntiga. Förlåt alla därute som faktiskt gillar dem, men de är inte min typ av film. Igår så börjar vi kolla på en film som heter Hugo och jag gillar den väldigt mycket. Vi har inte sett klart den än så kan inte berätta så mycket om den.

Jag är hemskt dålig på att ta bilder, men här kommer i alla fall en typisk, egoistisk bloggbild!

Ha det så bra!

2 kommentarer:

  1. Oj, lilla gumman...du låter precis som jag. StarWars eller vad det heter är så himla barnsligt, men det är KULT här i USA. Och den största insluten du kan ge någon Starwars fantast är att kalla serien Startreks....MYCKET ROLIGT. Jag gjorde det en gång och fick en blick som kunde döda!!!

    Sagan om ringen lät en jobbarkompis sin 3åriga son titta på. Kanske inte så himla lämpligt. SJUKT. Jag har sett Sagan om Ringen, första delen och hade inget behov att se fler....

    Dina klasser låter fantastiska.

    Killian börjar Middle School nästa år och han ska välja Orchestra och Media Science...Han tycker det är superkul att få välja....Tyvärr får de inte välja instrument, men han ska be om fiol! Hua...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Insulten...förolämningen...Inte Insluten...Ha, ha...Jag kunde inte komma på det svenska ordet först, och så skrev jag fel på det engelska...

    SvaraRadera