tisdag 9 april 2013

9/4

Förra tisdagen så gick faktiskt tillbaka till skolan. Det var inte mycket som jag hade missat när jag var borta (skolkade) på måndagen, utan det var nog fler som tänkte likadant som jag och hade stannat hemma dagen därpå. Det var som att det inte hade varit något spring break alls, det var inget nytt i skolan då alltså. Jag åkte hem på eftermiddagen gjorde läxor innan middagen och efter middagen så bestämde vi oss för att gå ut och gå lite. Efter all mat i påskhelgen så kändes det bra att ut och röra sig.



I onsdags så kunde vi gå tillbaka till international club som vi brukar göra på onsdagar. Vi ville måla ägg den dagen, så vår snälla lärare fixade med det. 



Efter skolan så gick jag och mötte Zuzanna. Vi tänkte att vi skulle gå och träna yoga, men eftersom att det var så himla fint väder så bestämde vi oss för att först gå till Wendy's (åt sallad, måste ju vara nyttig någon dag ju..) och sen gå till Timmie's för att ta med oss en kaffe och ta en promenad. Senare på kvällen så kom Troy och hämtade mig och även Erwin som hade stannat i stan.

I torsdags så kollade vi klart på filmen Rocky i movie class. Jag skäms nästan att säga att jag inte har sett en sådan klassiker. Jag får faktiskt se mycket bra filmer i den klassen och så lär jag mig väldigt mycket om film vilket är roligt eftersom jag är ganska filmintresserad. När jag kom hem från skolan så pluggade jag en del, kollade på ett avsnitt av Vikings (min, Troy och lite Simons favoritserie) vi åt middag tillsammans och så kollade jag på en del Grey's Anatomy avsnitt. En väldigt slapp dag.

I fredags så lyckades jag ha 2 prov på samma dag. Oups... Jag tror att det gick bra dock, men la inte ner allt för mycket energi att plugga på det. Jag hade gjort samma prov redan i foods och i movie class var det frågor som man kunde gissa sig fram lite. När jag kom hem efter skolan så bytt jag och Shirey om oss för att gå på en möhippa. Det var hennes grannes dotter som är som hennes egna dotter som ska gifta sig. Det var mängders med mat och de hade tagit dit en kvinna som målade hennatatueringar på våra händer. Kvällen passerads väldigt snabbt, den tog slut ungefär när vi kom på att vi hade glömt bort att hämta Simon och Erwin...

I lördags började vi med en stor frukost tillsammans. Vi åt pannkakor, bacon (till Erwins glädje) och massor med frukt. Efter frukosten fick jag äntligen prata med min kära tvillingsyster som jag inte har pratat med på ett tag. Eller det var nog mer hon som pratade.. Som vanligt då alltså.
Efter det så packade jag ihop mina sovsaker och så åkte jag och Shirley in till PG för att åka till min värdsyster Ida-Mae och hämta henne. Sen så åkte vi till gallerian och jag köpte skor och smycken för festen som vi skulle till på kvällen. Mellisa kom också och snart åkte vi hem till Ida-Mae igen för att göra i ordning oss. 



Ni kan se min hennatatuering på handen














 Hon som ska gifta sig ska gifta sig in i en indisk familj, så det var därför som vi gick till en stor indisk möhippa. Åh vilken god det mat det var där och va de kunde dansa också! Jag hade så ont i fötterna efter festen, kunde knappt gå när vi kom hem. Det var så himla roligt att få vara med på en sån fest, så glad över att min värdfamilj tog med mig på det.

I söndags så var vi ganska trötta, så jag Shirley och Ida-Mae stannade hemma och kollade på Downton Abey mest hela dagen och hade engelsk afternoon tea (blev ju inspirerade). Efter det så kom Troy och Simon och  hämtade oss och vi åkte hem. Jag gillade verkligen den här helgen, att få umgås så mycket med mina värdsystar och min värdmamma. Det låter kanske konstigt att jag gör så mycket saker med dem, men det är mitt val och jag är väldigt nära min värdfamilj. Jag vet så många andra utbytesstudenter som inte är det och det är tråkigt för dem.

I måndags var det en jättefin dag! Jag hade lunch med Elyse som jag inte hade sett på ett tag och även Durita. Efter skolan så åkte jag hem och Simon och jag satte oss ute och solade lite innan middagen. Efteråt så bestämde vi oss för att gå på bio. Vi såg Olympys has Fallen, en film som verkligen kommer lugna USA:s nerver nu med alla hoten från Nordkorea..

Idag var det inte alls lika fint ute.. Det snöade till och med när vi hade engelska vilket var extremt deprimerande, men som tur var så regnade det efteråt så att all snö smälte bort. Jag har en del läxor att göra ikväll, så jag antar att jag kommer pyssla med det nu ett tag framöver.

Hoppas att ni har det bra där hemma!
















8 kommentarer:

  1. Vilka härliga dagar du verkar ha Becka!
    Roligt att få vara med om så mycket, passa på nu är det inte så lång tid kvar tills du är hemma. Elis frågar hela tiden, när kommer Becka hem...han längtar efter dig (och vi andra också så klart!) Ha det gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det har jag! Jag försöker att testa på så mycket nya saker som möjligt nu den sista tiden, jag ser så mycket fram över våren här! Nej men vad gullig han är Elis, säg att jag kommer hem i sommar och ska städa hans rum ;) Puss och kram

      Radera
  2. Kära Becka, så roligt att du fick vara med på den indiska möhippan! Kan tänka mig att det var god mat! Det är ju underbart att du har så mycket kontakt med din värdfamilj. Då får du ju verkligen uppleva Kanada och det är väl meningen med utbytesåret?

    Sitter på bussen påväg hem från Sthlm. Jag började jobba förra veckan. Jobbar 60%, alltså tre dagar i veckan. Det är jättekul att vara tillbaka på jobbet. Ulf är föräldraledig på halvtid och han trivs med det. Nu ser jag fram emot att träffa mina grabbar och fira Karl-Erik som fyller 1 år imorgon. Ha en fortsatt trevlig vecka! Kram Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var så roligt att få vara med om det! Inte något som är så vanligt att få vara med om.
      Jag är faktiskt väldigt glad för att jag har det, det kommer vara så roligt i framtiden att få åka tillbaka hit och hälsa på dem. Jag tycker det också att det är viktigt och jag hade hoppats innan på att få komma dem nära med tanke på att jag är väldigt nära med min familj i Sverige.

      Hur länge kommer du jobba så? Kommer du orka jobba så en tid framöver? Vad roligt för Ulf att få vara pappaledig nu. Krama om K-E från mig i morgon och lilla Alvar!
      Kram

      Radera
  3. Vad jag pratade mycket!? ska du säga... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jag fick ju knappt en chans att prata ju ;)

      Radera
  4. Glömde ju säga det att du är så snygg!

    SvaraRadera
  5. Hej lilla Becka! Sitter här med din mamma och ska lära mig hur jag kan skriva till dig på bloggen. Läser alltid din blogg men har inte kunnat svara. Kram mormor

    SvaraRadera