måndag 22 april 2013

23/4

Förra onsdagen så gick jag hem till Zuzanna och Masi efter skolan. Regnet öste ner när jag gick dit, så jag tror att jag aldrig har gått så snabbt från min skola till Zuzannas hus. Efter att vi hade hängt där en stund så skulle vi gå till en sushi restaurang och träffa alla andra som var där redan. Elyse ville att vi skulle ha en middag ihop med våra kompisar och det var en bra idé tyckte vi! Vittoria, Durita, Francesca, Zuzanna, Masi, Kim, Lea och Elyse var där! Vi hade en riktigt rolig kväll, mycket skratt, mycket prat och mycket mat! Herregud vad vi åt, man kunde beställa så mycket mat man ville, typ bufféaktikt.










I torsdags så hade vi för andra dagen i rad en bake sale för min klasskompis. Totalt har vi faktiskt tjänat ihop $500 och det känns jättebra att vi kunde jobba ihop så mycket!
Efter skolan så åkte jag hem och pluggade lite på min engelska och efter det så kollade jag, Shirel och Simon på en film. 

I fredags var jag med Durita efter skolan. Vi gick till starbucks och tog en frappuchino och tog med dem ut för att gå ut och en lång promenad ute i solen. Vid halv 7 mötte vi upp Vittoria och Lea och gick för att se filmen 42. Den var riktigt bra tycker jag och de andra höll med om det också. Sen på kvällen så kom Shirley och hämta oss. 

I lördags hade vi en stor familjefrukost igen och efter frukosten pratade jag med min familj. Min mamma och pappa kommer hit den 20 juni för att hem mig, så vi planerade resan lite. Först så ska vi vara 2 dagar här i Prince George, jag vill visa mamma och pappa vart det är jag har bott i 10 månader. Sen så ska vi åka vidare mot Jasper och stanna där över natten, efter det så ska vi stanna 2 nätter i Canmore. Canmore ligger ungefär 20 min från Banff så de kommer få se Banff National Park och jag ser fram emot det riktigt mycket att få se allt i sommaren. Efter Canmore så ska vi köra en skaplig resa ner till Vancouver och avsluta resan där. Jag ser så mycket fram emot den här resan med mamma, pappa och Zuzanna som också ska med!
Efter att jag hade pratat med dem så satte jag mig ute i solen och läste. Jag har sett att en film som heter The Great Gatsby ska komma ut på bio snart och den verkar så bra, så jag tänkte att jag skulle läsa boken först. 
På kvällen hade vi middag och efter middagen så åkte vi inte till PG för att gå på bio. Igen. Vi såg Oblivion och den var inte bra. 

I söndags så satte jag och Shirley oss i bilen för att hämta upp Zuzanna, Masi och Dori för at åka ner till Quesnel för att se hur man tillverkar björksirap. Det var helt otroligt fint ute, soligt hela dagen! Vi stannade till på ett café när vi kom till Quesnel för att köpa med oss lite kaffe ut till gården där de tillverkar sirapen. 



Efter cafét åkte vi ut till gården. Trodde vi. Vi körde och körde och verkade aldrig komma fram. till slut så körde vi upp till en gård för att fråga om en vägbeskrivning. Två gubbar kommer ut och det är väldigt trevliga, lite för trevliga kanske... En av gubbarna hade världens fetaste labrador, jag ville knapp röra hunden så äcklig var den. Snacka om djurplågeri att göra så att hunden blir så fet. Men i alla fall, vi fick vägbeskrivningen till gården och var snart på väg igen.




När vi kom fram till gården så gick vi runt och kollade på alla djuren. Det var ju faktiskt 8 månader sen som jag var på en gård, så jag var inte riktigt van vid all bajslukt. Får se hur det kommer bli när jag kommer hem till Björkö igen... Men jag får skylla lukten på ankorna. Det var faktiskt lite mysigt att gå runt på gården och se på djuren och ta lite kort. Vi åt pannkakor också med björksirap och såg hur man tar saven (heter det sav på svenska?) som man senare tillverkar till sirap. Jag kan inte påstå att jag gillade björksirap så mycket, det hade en väldigt konstig smak.  









Efter att vi hade varit på gården så åkte vi till en pub för att äta en sen lunch. Först tog det 15 min att beställa dricka, sen så tog det ytterligare 25 att beställa maten och efter ytterligare 1 timme så fick vi var mat och vid den tiden så var jag så hungrig så att jag kunde gråta nästan. Så jag tror inte att någon som satt vid bordet någonsin kommer att åka till den puben för att äta, vi var inte alls glada när vi gick därifrån 2.5 timme senare...

Idag så var jag åter i skolan. Jag har gått reda på lite hur mina betyg ser ut och det är inte allt för dumt faktiskt så jag är väldigt lättad. Ikväll ska vi ha en familjemiddag med rostbiff. Ska bli gott!

Hoppas att ni har det bra därhemma!

1 kommentar:

  1. Härligt det låter, kommer du klara dig utan din värdfamilj ;)?
    Skapligt stor labrador, den var ju inte bara fet utan ganska hög också :)
    Kram K
    P.S tack för kortet, det var kul att läsa D.S

    SvaraRadera