lördag 1 juni 2013

1/6

Nu så är jag inne på min sista månad här, så sorgligt!
Det är så vemodigt att veta att jag bara har 4 veckor kvar här i Kanada och 3 veckor som jag bara får spendera med min värdfamilj, väldigt blandade känslor.

I måndags i skolan så var det en väldigt lugn dag. Det hade ju varit så mycket fest och allt helgen innan med prom och dry grad, så alla var nog väldigt trötta. Vi började faktiskt att kolla på en svensk film i movie class! Låt den rätta komma in. Min syster har sett den tidigare och hon gillade den inte, så jag har alltid undvikit den, men jag var faktiskt väldigt glad över att få se den. Den är otroligt vacker om man tänker efter, hur de har filmat allting och att det är en sådan ren vampyrfilm, inte någon Twilight-film. Min lärare sa att det var en av hans favoritfilmer till och med, och för en lärare som undervisar i film så säger det ganska mycket tycker jag.
När vi kom hem på eftermiddagen så klippte jag gräset och hjälpte Shirley att så lite i landet. Simon retade mig hela eftermiddagen och kvällen, var så sjukt irriterande, så till slut så tar jag tar i hans hår och drar i det. Kanske inte något moget som man ska skriva om här, men Troy sa att om jag skulle ta tag så där i någons hår då har det gått för långt med att reta mig, så ingen tyckte synd om Simon. Det kan jag hålla med om. För att komma ifrån honom lite så åkte jag med Shirley och hälsade på Kevin istället. Vi drack te och satt och prata ett tag innan vi åkte hem.

I tisdags var skolan helt som vanligt, det händer inte så mycket nytt längre vilket är lite tråkigt. På eftermiddagen kommer Troy och hämtar oss efter skolan och vi åker upp till paintbollbanan för att köra paintboll med Shecana. Vi var inte så många faktiskt, bara 12 personer, men det var helt perfekt! Det var så jäkla roligt faktiskt. Jag har dock fortfarande blåmärken över min kropp, men det är okej eftersom att det var så roligt. När vi åkte hem så åkte jag och Shirley förbi för att köpa sushi att ta hem till middag.

I onsdags när jag kom hem från skolan så röjde jag i trädgården. Pappa, du skulle ha varit stolt över mig eftersom jag gjorde ett sånt bra jobb ifrån mig. Sen så kom resten av värdfamiljen hem så vi hade en stor BBQ. Kommer sakna alla stora familjemiddagar här i vår familj.

I torsdags så hade jag en presentation i engelska om vapen som man hade under Drottning Elizabeths tid. Jag hade det tillsammans med Howard, men han gjorde inget så jag fick göra allting helt själv. Jag var inte glad. I foods så dampade vi en del. Carolanne, Marrisa och jag retade Celina en hel del. Celina är väldigt dramatisk, så det är roligt att reta henne. I movie class började vi kolla på en film som heter Elephant. När jag kom hem från skolan hjälpte jag Troy att sätta i flytbryggan i vattnet och så hjälpte jag Shirley med landet igen. Jag vet inte hur många lass med jord jag körde med skottkärran, bra träning i alla fall. Vi skulle ha tagit en bild före och efter, för nu ser det riktigt bra ut där efter allt vårt slit.

I fredags så var det Duritas födelsedag!! Hon fyllde 17 år, svårt att tro det eftersom att det känns som att hon är mycket äldre. Jag bjöd henne på sushi på lunchen och satt och snackade om hennes dag. Efter skolan så satt jag med Elyse och hjälpte henne sälja lite biljetter för någon tävling som Rotary har. Efter det så kom Zuzanna till oss och sen så åkte vi för att överraska Durita. Vi åkte hem till henne för att ha en liten födelsedagsfest för henne. Hon blev faktiskt väldigt överraskade och väldigt glad! Hennes värdfamilj hade fixat pizza och massor med snacks. Det var en jätterolig kväll. Senare så följde jag med Zuzanna hem för att sova över hos henne. Vi satte på en film som vi båda somnade till.

I morse så gick vi upp och åt frukost. Sen så skulle Zuzanna och Masi göra i ordning sig för att kolla på College Heights graduation, så Shirley och Troy kom och hämtade mig. Vi åkte hem för att förbereda för youth group som hade avslutning idag. Nu på kvällen så har vi inte gjort så mycket, Shirley tog med sig mig och Erwin för screamers. Simon är och campar i Mount Robson, så honom ser vi på måndag igen.
Snart ska jag nog gå och sova.

Hoppas att ni har det bra där hemma! 

2 kommentarer:

  1. Förstår att det är trist att tänka på att åka hem men vi är många som ser fram emot att du ska komma hem! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att ni gör det Sofie! :) Kram

      Radera