tisdag 11 juni 2013

12/6

Jag tänkte berätta om mina filmer som jag har sett i movie class den här terminen, det kan vara roligt att komma ihåg och så kanske det finns något filmtips till någon. Jag ger dem också med mina betyg från 1-5.

* Hugo - 4
* Charlie Chaplin - - 3
* Chinatown - 4
* Blade Runner - 2
* Brick - 2
* Little Miss Sunshine - 3
* Lord of War - 3
* Citizen Kane - 2
* The Grapes of Wrath - 2
* Rocky - 3
* Unforgiven - 3
* Mariachi - 3
* Léon - +4
* The Lookout - 4
* Psycho - 4
* Vertigo - 3
* Halloween - 3
* Star Wars - 3
* Warriors - 3
* Donnie Darko - 4
* Tsotsi - 4
* Fabuleux destin d'Amélie Poulain (Amélie från Montmartre) - +4
* Slumdog Millionaire - +4
* This is England - +4
* Laberinto del fauno (Pan's Labyrinth) - 3
* Låt den rätta komma in - 4
* Elephant - 2
* The Breakfast Club - 3
* Ferris Baeller's Day Off - 3
* Weird Scince - 2
* Children of Men - 3

Googla på filmerna mer om ni vill ta reda på vad de handla om. Det är många som är väldigt gamla och klassiker som man borde se och det är jag glad över att jag fick chansen att göra. Jag vet att jag inte hade sett dem om jag inte tagit den här klassen, så jag är glad över det.

Hoppas att ni fick lite filmtips nu!

2 kommentarer:

  1. En av mina personliga favoriter är Leon så hemsk men så bra.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du vad, den var också min favorit! Den bästa filmen genom hela terminen :)

      Kram

      Radera