fredag 7 juni 2013

7/6

Hej alla där hemma! 
Hoppas att ni mår bra och att ni har fina dagar, här har solen inte visats på 3 veckor kanske. 

I söndags så vaknade jag tidigt. Eller jag kanske inte tidigt, men jag var absolut inte redo att gå upp vid kl 9 för att åka till kyrkan. Med min stora kaffemugg i väskan så gick det bra. Det har faktiskt varit så himla skönt att inte ha varit där på 2 månader, har bara saknat Wendy's efteråt. Som sagt, efteråt så åkte vi ett stort gäng för att äta lunch på Wendy's. Pat och Nate hade hört talas om vad som händer i Husby så vi satt och diskuterade det ett tag. Vad är det förresten som händer? Jag kollar DN varje dag, men jag förstår fortfarande inte. Efter det så åkte vi hem till oss. John har flyttat hem hit, så vi försökte få i ordning hans rum. På kvällen så hjälpte jag till att laga middag. 

I måndags så var vi åter i skolan igen. Har varit så fruktansvärt trött på skolan den här veckan. Kanske är det för att man ser alla där hemma som tar student och har sommarlov nu eller bara för att det inte händer någonting. På eftermiddagen när jag kom hem så hjälpte jag till att klippa gräset nere vid stranden. Sen så hade vi middag som Shirley och John hade lagat och så var den dagen i princip slut.

I tisdags så började dagen som vanligt med "terapi" klassen som jag och Taryn kallar den. Jag vet inte, men leadership har gått åt ett annat håll kan man säga. Nu sitter vi mest och diskuterar problem och personliga problem. Jag och Taryn har tröttnat på det lite kan man säga. Visst är det vettigt att man lär sig att diskutera, framförallt för mig som får lära mig argumentera på engelska. Men det här är en klass där elever är mellan 14-17 år och många av dem har inte ens lämnat PG, så när jag har något att säga så känns det som att de dömer mig så mycket, även om det är en rubrik "varför man inte ska döma". Sådan dubbelmoral... I alla fall, på rasten gick jag med Aman till Target för att shoppa lite till hennes basketturnering i Calgary. När jag kom hem från skolan så sätter jag mig och gör massor med läxor. Snart tar det nog äntligen slut! Efter det så lagade jag middag till alla min värdbröder och Troy. Oj nu när jag skriver det så låter det som att det inte är någon jämställdhet här... De byggde på huset som har ett stort hål i väggen, så därför var det jag som lagade middag. Sen efteråt så satt vi länge och pratade jag, John, JD och Troy. 

I onsdags så gick jag och Taryn till PGSS has talent och tittade på alla som var med i talangshowen. Många var så dåliga, förlåt, men när vår skolas gymnastiklag gjorde sitt uppträdande så kunde vi inte sluta skratta. De var sjukt dåliga, tror att de behöver en rysk eller kinesisk tränare för att de någonsin ska ha någon framtid. Men den som var bäst var helt klart Sara som sjöng, hon har en helt fantastisk röst!!! Herregud vad hon är duktig, om 10 år kommer jag kunna säga att jag känner henne och att jag gick i skolan tillsammans med henne, så bra är hon. Efter skolan så gick jag och Durita för att sätta oss utanför Starbucks med kaffe. Durita är min Lisa här, hon som jag pratar med om de mest personliga sakerna och alltid vet att jag kan lita på och samma är det nog för henne. Vi satt där tills hon var tvungen att gå hem för en middag med hennes värdfamilj och jag var tvungen för att gå till restaurangen där jag skulle träffa några av mina vänner för en middag som jag och Elsye hade fixat ihop. Vi hade middagen på Earls med andra utbytesstudenter. Alla åker ju snart så det var roligt att få en chans att bara hänga med alla.
Masi och Elyse

Kim, Chiara och Masi

Elyse, Virgile och Noé

Jacob, Thomas, Max och Felix

Felix och jag

Johanna och Max

Undrar om jag har ett kort där Aino ler?

Thomas
Efter middagen så kom Ida-Mae och hämtade mig från restaurangen. Vi åkte och tvättade bilen och åkte senare hem till henne. Vi kröp upp i hennes säng för att kolla Sex And the City. Det började med ett avsnitt, tillslut så hade vi tittat på 7 och klockan var alldeles för mycket. 

I torsdags vaknade jag upp för att ta bussen till skolan. De bästa med att sova över hos Mae, förutom att umgås med henne, är att jag alltid hinner gå och köpa frukost på Starbucks. Förmiddagen gick faktiskt väldigt snabbt. På eftermiddagen skulle jag göra en fotografering med några utbytesstudenter, så jag hade lämnat in en lapp om att jag skulle vara borta under den sista lektionen. På lappen stod det dock att jag skulle vara borta hela efter middagen, så varför inte göra det som lappen sa? Jag och Taryn skolkade tillsammans och åkte till timmie's för kaffe. När jag pratar med Ela så säger hon att jag bara dricker massor med kaffemed folk. Men det finns inte så mycket annat att göra unnder dagtid här i PG. När jag kom tillbaka till skolan så började vi ta en massa kort på vår skola för Shecana. Vi åkte senare vidare till College Height, DP Todd och Duchess för att sist sluta på Shecanas kontor med pizza. Troy kom och hämtade mig och Erwin efter det. När vi kom hem så började killarna att packa. Hela min värdfamilj åker ner till Vancouver nu i helgen för ett stort bröllop, Simon följer också med, så det kommer vara jag, Erwin och Pat i helgen. Tjejerna hade redan åkt i förväg så att de hinner shoppa. 

Idag så har det bara varit en tråkig dag. Jag var såklart förberedd och visste att alla min vänner hemma i Sverige ska ta studenten när jag är borta och jag ångrar absolut inte att jag åkte hit istället för att gå ut med alla mina vänner. Det var bara en tung dag då jag ser hur glada alla är på bilder hemma i Sverige och att jag inte får se min egen tvillingsyster springa ut genom dörrarna och se henne gladare än någonsin. Tur är väl det att jag kommer krama sönder henne när jag kommer hem. Jennifer också såklart, hon är förresten mycket bättre på att kramas. Nu väntar jag på att Pat ska komma över till mig och Erwin. Vi har tänkt att bygga upp en utomhusbio nere vid stranden, lägga oss i kullen ner mot sjön i våra sovsäckar och kolla på en film. Det kommer bli coolt! Hoppas vädret tillåter oss att göra det. 

Ha det så bra där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar