söndag 16 juni 2013

16/6

Förra lördagen gjorde vi inte så mycket faktiskt. Pat var det som hade hand om mig och Erwin och när han kom ut på fredagskvällen, så gjorde vi bara upp en brasa nere vid stranden och grillade pinnbröd. Pat lämnade oss själva på lördagsmorgonen, så jag passade på att ringa hem och vi planerade lite inför vår resa som det snart är dags för. Erwin fick också prata med dem. Det går inte att beskriva Erwin, man måste verkligen träffa honom för att förstå vilken karaktär han har. På kvällen så grillade vi grillspett och Erwin ville senare se på Pirates of the Caribbean.


Erwin dödar larver
På söndagsmorgonen gick vi upp tidigt för att för sista gången åka till St Vincent för att ge frukost. Det var nog enda gången som jag tyckte att det var okej faktiskt, de hade bytt ledare och hon var så mycket bättre än den tidigare. Efter frukosten åkte vi till Kyrkan för att sätta upp en stor grillfest. Sen när vi var klara efter att ha plockat ihop allt så åkte vi hem för att laga pizza (vilken nyttig helg) och satte upp en hemmabio i vardagsrummet och kollade Moulin Rouge, Pats favoritfilm tror jag att det är. Sent på natten så kom hela familjen hem, men då sov jag redan.

I måndags gick vi som vanligt till skolan. Man märker att det är ingen som vill vara kvar där längre, alla bara väntar på att skolan ska sluta. När jag kom hem från skolan så satte jag mig och började jobba på riktigt på mitt projekt i movie class, det är synd att det är så tråkigt bara. 

I tisdags så hade jag lunch med Taryn, vi åkte till Tim Horton's och satt där ett tag innan skolan började igen. Jag har fixat så att jag har en flagga nu som mina vänner kan signera, den fylls på riktigt bra faktiskt. När jag kom hem från skolan så hjälpte jag till här hemma. Om det är någon utbytesstudent där ute som ska på ett utbytessår, förvänta dig att du kommer få många sysslor, det är så som du kan visa din familj hur tacksam du är att få vara i deras familj. 

I onsdags så var det sista gången som vi hade International Club. Ms Sipos gick och köpte Starbucks åt oss och vi satt bara och pratade om våra drömresemål hela klassen och lite annat. Jag kommer sakna henne, hon är så himla cool och lätt att prata med. Hon är en lärare som man blir vän med istället för att se henne som en lärare. Efter skolan så gick jag, Elyse och Durita till köpcentrumet för att fixa lite grejer. Efteråt kom Shirley och hämtade mig och vi åkte till Superstore för att handla. 

I foods i torsdags så bakade vi några marängkakor som gick väldigt snabbt, resten av tiden så bara flummade vi oss. Vi lyssnade på musik också och en av tjejerna sjöng så himla gulligt. Jag fick reda på mitt betyg i foods och jag har 98%, det är inte dumt!



Efter skolan så åkte jag hem en snabbis och åt middag innan jag och Shirley åkte tillbaka in till stan för att möta upp några utbytesstudenter. Vi skulle byta lite kort emellan varandra, var inte så jätteroligt faktiskt. Jag fick dock fler personer som signerade min flagga. 

I fredags så  vaknade jag kl 5 för att ringa till min tvillingsyster som precis hade sprungit ur potarna frpn gymnasiet och ut i friheten. Så fort som jag hörde hennes röst började jag gråta, när hon hörde att jag grät så började hon också. Vi fick väl inte så mycket sagt egentligen, utan vi grät bara. När vi lagt på så somnade jag om. Senare på dagen så hade jag lunch med Aman, Taya och Simran på STarbucks som vi brukar. De gav mig ett jättefint kort på oss och en egen liten flagga som de hade signerat, så glad blev jag! Nu kom den andra tåren på dagen. Sen på eftermiddagen så gick vi och kollade på dansuppvisningen som dansklassen hade i skolan. De var jätteduktiga! Efter skolan så åkte jag upp till Vicky och Xander för en hej då-fest! Det var rätt så mycket folk där uppe faktiskt. Alla skulle sova över där, men jag hade redan gjort upp att jag skulle åka hem, så Shirley och Troy kom och hämtade upp mig. 

På lördagen så började jag med att städa ut båten tillsammans med Erwin och Simon. Det tog oss en stund eftersom att den inte var riktigt ren. Efter det så hjälpte jag till att städa ur husvagnen  där mamma och pappa kommer sova nu på torsdag-lördag. Huset är lite upp och ner nu, men allt kommer ordna sig. På kvällen hade vi middag med hela familjen. 

Idag så var det Farsdag! Vi hade ordnat med en brunch nere vid stranden för Troy. 






Nu har jag legat på bryggan ett tag och solat lite. Inte för att någon kommer se någon skillnad, men det var skönt att bara slappna av. Nu ska jag avsluta mitt projekt i movie class. Ha det så bra!


3 kommentarer:

  1. Otroligt att du snart är hemma. Längtar efter dig. Ska bli så kul att höra mera om din tid i Kanada.

    Du efterlyste frågor att besvara. Skulle du kunna tänka dig att bo permanent i Kanada? Vad gillar du bäst med din tid där?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Nu är det nog inte många inlägg kvar från Kanada misstänker jag och nu är mamma och pappa snart hos dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Måste vara en väldigt kluven känsla hos dig just nu. Snart är du hemma. Jag längtar! Kram

    SvaraRadera