måndag 26 november 2012

27/11

Hej på er!

De har varit lite problem med att lägga upp bilder på grund av picasa webbalbum också, därför har jag inte velat blogga riktigt. Antingen så är det kameran eller datorn...

I alla fall, förra onsdagen gick jag och såg Twilight för andra gången på bio, men den här gången med Zuzanna. Den var lika bra den gången också. Nu tror säkert många att jag är värsta twilight-nörden...
Efter det kom Troy och hämtade mig och vi åkte hem. Hemma så vill han testa några saker som han hade fått av Sally (en kompis till familjen från Korea), det var någon slags massage som skulle få blodcirkulationen att fungera bättre. Det var typ sugproppar som man sätter på kroppen och han satte dem i  min nacke. Det var inte skönt! Jag fick sugmärken över hela min nacke så dagen efter frågade Elyse och Durita vad som hade hänt med min rygg och nacke eftersom att det såg ut som blåmärken. Det var i alla fall en rolig förklaring bakom det.

I torsdags så åkte Shirley och Troy iväg på bible studys igen så jag och Simon passade på att kolla på film. Mamma vill att jag nämner vilka filmer jag ser, jag kan tala om för dig mamma att jag såg Ensam Hemma 1. Vi vill kolla på alla filmerna innan jul eftersom de är sådana klassiska julfilmer.

I fredags efter skolan gick jag och Durita och åt i köpcentrumet, en liten fredagstradition som vi har. Efter det kom Zuzanna och mötte upp oss. Eftersom att jag skulle sova över hos henne så gick vi hem till henne ganska snart. Efter ett tag så kom även NoeLani och Bryn och vi bestämde oss för att gå tillbaka till köpcentrumet eftersom att det var black friday och väldigt mycket folk där och det vore roligt att stötta på främlingar. Jag vet inte hur bra det gick, men det var roligt att kolla på. Sen när vi kom hem så satte Zuzanna och jag på Shakespeare in Love, men båda somnade väldigt snabbt.

I lördags gick vi upp och lagade pannkakor till frukost, som vanligt! När vi hade ätit frukost ringer Shirley och frågade om jag vill ta mitt examensfoto för Troy var inne i PG och tog kort på några andra. Självklart ville jag det även om jag inte var riktigt redo för att ta kort. Jag kommer dit i otvättat hår och kofta medan de andra tjejerna har spenderat tiiiiiiiiiiimmar framför spegeln och stylat upp sig. Jag tyckte att det kunde vara en rolig grej att se lite annorlunda ut på kortet så jag brydde mig inte så mycket om det. Efter fotograferingen åkte vi hem och jag hjälpte Troy plocka undan alla grejer som han hade haft med sig. Efter ett tag så åkte han och Shirley iväg på en middag så Simon och jag passade på att se andra Ensam Hemma filmen. När vi sett klart den bestämde vi oss för att bada i hot tuben. Jag var tvungen att gå rätt så snart eftersom att jag hade bestämt att skypa med min familj hemma i Sverige och den här gången så fick jag även säga hej till mormor och morfar!

I söndags morse fick jag äntligen prata med Emelie, du är allt saknad vännen.
Sen så var det dags att göra i ordning sig för kyrkan. Jag börjar uppskatta att gå till kyrkan mer och mer, men det betyder inte att jag tycker att allt som de säger stämmer. Efter det åt vi lunch tillsammans med alla från kyrkan och när lunchen var klar så åkte vi till min värdbröder för att köpa deras födelsedagspresenter. Sen så var Shirley tvungen att springa på ett möte så jag, Zuzanna och Masi gick och drack kaffe.
När mötet var klart så åkte vi hem och lagade middag och så kom bröderna med deras kompisar för att spela spel. Vi spelade spel till 12.30 på kvällen... Jag var så trött när jag satte mitt alarm till i morse att jag satte den på PM istället för AM, så självklart försov jag mig.

Idag har dagen varit lite upp och ner på grund av för lite sömn i kroppen, men jag klarade av skolan utan att somna. När jag kommer hem så hade jag fått ett paket av min snälla moster med familj!!!


Tack så jättemycket Karolin!!!! Nu har jag något att läsa om från Sverige.

Jag har åkt längdskidor för första gången i år också, åhh vad jag gillar det!

Kram

7 kommentarer:

  1. Hej Becka! Skönt att paketet kom fram och att det fanns något att läsa. Kanske du hittar något roligt recep som du kan laga eller läsa om "Bonde söker fru" som du inte vet något omkan jag täka mig;) Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket Karolin för paketet! Vad glad jag blev när jag fick ett paket helt oväntat och med alla bra tidningar som fanns i det. Så mumsiga recepten såg ut att vara.

      Kram

      Radera
  2. Vad är Black Friday? Förklara för oss som inte fattar :) Bra att du berättar vilka filmer du ser, det är alltid kul att veta!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så som Anna-Lena skrev så är det en stor readag precis innan jul.

      Kram

      Radera
  3. Black Friday är Långfredagen. Bästa shopping dagen på hela året enligt vissa, värsta shopping dagen för mig. Förr i tiden stod folk i timmar framför affärerna för att få de bästa dealen, men nu har affärerna börjat fusk rea och de börjar dagen innan och så finns ju Cyber Monday, då rean är på nätet. Allt detta har förstås tagit bort hysterin från Black Friday.

    Folk köper saker på Black Friday som de INTE behöver, för priser som egentligen inte är billigare än andra rea dagar, och står i superlånga köer. Helt sjukt. Anna-Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, tack för att du förklarade för mamma. Ska jag vara ärlig så var jag inte så stort fan av black friday heller, det var inte så bra rea heller så det slutade med att jag inte köpte så mycket faktiskt. Tror att det är bättre rea i USA än här i Kanada just för att det är väldigt nytt här.

      Kram

      Radera
  4. Correction....Black Friday är inte långfredagen...det är ju good friday...

    SvaraRadera