söndag 18 november 2012

19/11

I tisdags var jag på ett pizzaparty med de andra från Shecana. Enligt mig själv så gjorde Johanna och jag ett riktigt bra jobb med vår pizza, lätt godast. Vi var i kyrkan och där fanns självklart ett piano, så alla talangfulla människor började spela, sjunga och massor annat. Jag satt där och lyssnade istället, men det var minst lika roligt.

I onsdags gick jag och tränade med Johanna, välbehövligt efter en stilla helg och att få prata av sig lite på svenska. Efter det gick jag hem till Zuzanna där vi lagade middag och sedan kollade på en film tillsammans med Masi. Det är alltid så mysigt att komma till Masi och Zuzanna, så sköna att hänga med! Senare på kvällen kom Troy och hämtade mig.

I torsdags åkte jag hem med skolbussen, första gången på en vecka som jag var hemma in kl 9. Jag och Simon var ensamma hemma och kollade på film medan Troy och Shirley åkte till några vänner för bible studys.

I fredags efter skolan hängde jag med Durita, Zuzanna och Elyse innan vi gick till Youth Group för en filmkväll. Filmen var väldigt tråkig, inte alls min typ av film! Efter det skjutsade vi hem Durita och Zuzanna och åkte hem. Väl hemma så hoppade vi i hot tuben och pratade länge.

I lördags sov vi alla till ungefär kl 11, efter det så ville Shirley att vi skulle spela ett spel, men jag och Troy mer eller mindre somnade under spelets gång. Efter det så skjutsade hon mig till min area rep för en sleep over. Isabel är hennes värddotter och även Vittoria kom dit för att sova över. Vi spelade Just Dance och kollade på film.

Idag så började vi med att laga pannkakor. Efter frukosten åkte vi för att fixa i ordning för Spencer's (min area reps son) födelsedags fest. 30 barn och jag hade inte fått kaffe i mig.. Men roligt var det! Efter det följde jag med Vittoria och hennes värdfamilj och kollade på den sista Twilight filmen. Den var bra!!

Nu har jag äntligen kommit hem och helgen börjar ta slut och ni där hemma har redan börjat på en ny vecka.

Jag vill gratulera min bästa vän på 18-årsdagen!
Lisa, du har varit min närmsta vän otroligt länge och jag klarar mig inte utan dig även om vi tänker precis olika. Efter att ha träffat dig varje dag tills att inte se dig på 3 månader är hur konstigt som helst, jag saknar dig! Puss och ha din bästa dag någonsin, du förtjänar det min vän!


Förresten, fixade min kamera precis. Hoppas att den funkar nu utan några problem.

Jag ska försöka att bli bättre på att skriva, men då vill jag om det är några som läser min blogg!

6 kommentarer:

  1. Jag läsar och det vet du!
    Ha det så bra!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja du, Sofie och Anna-Lena är nog mina trognaste läsare, blir så glad när ni skriver!

      Kram

      Radera
  2. Och jag läser! Var på Annas bröllop i helgen. Hon var så himla fin!! Tyvärr har jag fått feber och mår kass nu. Vi saknar dig! Puss och kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att Anna har gift sig!!! Jag såg några bilder på Facebook och hon var jättevacker. Det är sådant som händer när man festar hårt, tyvärr. Hoppas att du börjar må bättre snart igen!

      Saknar er!

      Kram

      Radera
  3. Jag läser varje inlägg ska du veta! Blir så avundsjuk bara.

    Men det verkar som om du har det hur bra som helst, och det är jättekul att läsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du gör det! Du ska veta att jag saknar att läsa dina inlägg, kändes tomt när du slutade att blogga. Hoppas att du har det bra hemma i Sverige!

      Jag har det så bra, trivs väldigt mycket i familjen och med alla vännerna.

      Alla som jag har träffat som känner dig pratar så himla bra om dig, du verkar ha lämnat ett fantastiskt intryck på alla.

      Radera