torsdag 1 november 2012

1/11

En ny månad börjar idag, redan november!

I tisdags förberedde jag och Elyse våra halloweendräkter, som ni har förstått så var jag lite nervös över vad vi skulle vara för något för några veckor sen. Vi kom tydligen på något som vi kunde vara...

Igår onsdag som var riktiga Halloween var helt galet i skolan! Alla var utklädda till allt möjligt, det dansades i cafeterian, tävlingar och massor med annat.



Jag och Elyse var iPods! Folk skrattade åt vår idé, de tyckte att det var en unik idé vilket det självklart var, men så roligt att vara. Rektorn hjälpte även till att göra den här dräkten, så snällt. På eftermiddagen följde Celina med mig hem från skolan eftersom att vi skulle ha Trick or Treat här på kvällen. Vi började kolla på en Harry Potter-film i och med att det var Halloween och allt. Sen när alla andra kom var vi redo för gå ut och samla på oss massor med godis. Visst fick vi en del också, alldeles för mycket! Jag gav dock bort mitt godis, fick ju så mycket från min familj förra veckan, så vill inte äta allt för mycket godis. 

                                 Gänget som samlade på allt godis

Idag har det inte hänt allt för mycket. Jag fick ett vykort från min farmor & farfar och Sollan & Thomas, tack så mycket! Ska sätta upp det på min anslagstavla.

Tyvärr så är det något konstigt med min kamera... Det går inte att ladda batteriet, den säger bara "byt batteri", vad ska jag göra? Det bästa vore antagligen att köpa ett nytt batteri och laddare..

En annan sak också, det är så många av utbytesstudenterna som inte alls var beredda på vad som förväntas här. Jag menar, de tänkte inte alls på det negativa som kan hända här innan de åkte. Det kan inte vara mänskligt att man ska tycka att allt är en dans på rosor under 10 månader, i sådana fall är jag väldigt avundsjuk på den personen. Jag har det väldigt bra dock, så tro inget annat! 

Nu ska jag gå och hjälpa Shirley med middagen och prata lite, pratar man mycket med sina värdföräldrar så är det ju självklart att man får en bra relation till dem (vissa har inte förstått det än). 

Hoppas att ni får en bra helg!

3 kommentarer:

  1. Jag vet inte vilken DSLR kamera du har Becka...Men jag antar att det är en Canon, för det hade ju Ela när hon var här...Canon heter ju olika i Sverige och här också...

    DU får Googla ditt error...

    Detta kom upp när jag kollade "If you've already run the battery through a few charge cycles and you're not using a battery grip then its likely a problem with the battery. Clean the battery contacts and charger contacts with a pencil eraser and recharge it. The Rebel XTi probably hasn't been manufactured for a while now so its quite possible that the battery has been sitting uncharged for over a year or more which can damage the battery and decrease its life. If you purchased the camera new, Canon may replace the battery under warranty."

    SvaraRadera
  2. Och jag menade inte DU med stora bokstäver...(jag vet endel tar illa upp när man skriver med versaler), det bara blev så när jag skrev och jag glömde sudda....Fast även om jag skrev med versaler med mening, så menar jag aldrig något elakt, utan jag vill nog betona vad jag skriver kanske...

    Allt som textas och skrivs kan tydas på helt fel sätt när man inte ser människan framför sig....

    MEN (ha, ha), du känner mig väl, och det var bara ett "typo"...

    SvaraRadera
  3. Min kamera heter Canon Rebel XS, jag tror att det är samma kamera som Mikaelas, men den amerikanska varianten. Ja jag har faktiskt inte behövt ladda den på länge, så det kanske är det som är problemet! Ska jag vara ärlig så köpte jag ett nytt batteri förra veckan eftersom att jag inte visste vad jag skulle göra med kameran. Jag vill bara att den ska fungera igen. Egentligen borde jag ha frågat dig med en gång eftersom att du är så duktig med allt som har med kameror att göra!

    Nej nej, jag tar inte illa upp! Är så tacksam över att du vill hjälpa mig. Älskar dina kommentarer förresten, det får mig att fundera och ta ställning till saker här och reflektera över skillnader. Jag håller med dig, det kan ju tydas så fel! Jag vet att när du skriver så menar du alltid väl, så det är inget du behöver oroa dig över.

    Kram

    SvaraRadera