måndag 12 november 2012

12/11

Okej jag ska väl ta tag i det och skriva lite då.. Jag har fortfarande inte fått något batteri till min kamera så tyvärr har jag inga bilder.

Oj det var så längesen som jag skrev så att jag knappt kommer ihåg vad jag gjorde i onsdags.. Skolan flöt på som vanligt tror jag. Teatern är fortfarande kaos, människor försöker att lära sig sina repliker 3 veckor innan show, så ska det inte vara! Min lärare tycker att det fortfarande är roligt att vi har en person från Sverige som ska spela den skandinaviska prinsessan. På PE gjorde vi något dumt löpartest, hatar fortfarande att springa.. Efter lunchen hade jag syslöjd och där har jag börjat med att sy pyjamasbyxor, hoppas på ett fint resultat! Sista lektionen har jag hemkunskap och där gjorde vi piroger som blev hur goda som helst.

Efter skolan gick jag med Durita och köpte en födelsedagspresent till Shirley. Det blev en blå hoodie som hon kan ha på sig när hon åker skidor. Efter det gick jag och mötte upp Zuzanna för att gå och träna på the Y. Efter träningen kom Troy och hämtade upp mig och vi åkte hem och lagade frukost till middag, så gott!

I torsdags var det Shirley's födelsedag, så vi firade henne efter att vi kom hem från skolan. Jag, Troy och Simon fixade middag och allt åt henne och hon blev jätteglad för presenten som jag gav henne.

I fredags hade vi Remembrance  day-ceremoni i skolan. Vi lyssna på tal från andra världskriget, såg bilder och lyssnade på några elever som sjöng jättefint. Remembrance day är en ganska viktig sak här i Kanada, deltar man inte så är man inte artig. Många tidigare utbytesstudenter har satt sig i dumma situationer när de har sagt att Kanada inte deltog i något krig. Det är inte sant, så se till att vara hövlig emot dem när det kommer till den här dagen på året!
Efter skolan gick jag och tränade med Zuzanna igen och efter det åkte vi hem till henne och lagade middag innan vi skulle på Youth Group. Det kanske inte var så roligt den här fredagen, men det var tur att jag skulle möta upp några kompisar efteråt på Boston Pizza för att umgås lite. När jag kom hem var jag helt slut, så jag tror att jag somnade rätt så tidigt.

I lördags väckte Shirley mig och lagade frukost åt alla som var hemma i huset. Efter det så tog hon med mig hem till Ida-Mae där hon och Mellisa hade fixat ett hemma-spa för att fira Shirley. De fixade naglarna, hår, ansikte och våra fötter. Det var så himla skönt och avkopplande, precis vad vi behövde! Efteråt åkte vi och lagade mat till alla människor som var hemma i huset och det var en del. Bröderna med deras kompisar var här så vi fick jobba väldigt snabbt.

I söndags gick vi till den riktiga ceremonin som var inne i Prince George. Jag fick låna lite bilder av Troy:

Jag och Simon



Daniel, en annan utbytesstudent
Det var så himla kallt och en del gick till och med runt i kilt! Stackars män... Efter ceremonin gick vi och värmde upp oss på Second Cup, vidare och åt lunch och till sist hem för att hjälpa Chad med att stycka kött och göra köttfärs av det. På kvällen hade vi familjemiddag. Som vanligt efter middagen så vill alla spela ett spel, jag och JD var på lag när vi spelade Ticket to Ride och det var första gången någonsin sen jag kom hit då det faktiskt gick bra. När alla hade gått och klockan fortfarande inte var för mycket så gick jag, Shirley och JD och badade i hot tuben. Älskar att hoppa i den på kvällen när det är kallt ute och bara värma sig i det varma vattnet. Sent på natten pratade jag också med mamma.

Idag är vi lediga från skolan och jag har gjort absolut så lite man kan tänka sig att göra. Jag har pratat med mina systrar och med Andreas och sedan börjat skriva på det här inlägget.

Jag fick en fråga härom dagen från STS om hur du har förändrats som person sen jag åkte i väg på ett utbytesår. Det första som jag tänker på är hur mer säker jag är på mig själv och hur mycket jag värdesätter människor runt omkring mig som vill vara mina vänner. Det är inte alltid lätt och då måste man veta vad man ska göra för att försöka må bra igen och det vill säga att jag har lärt mig. Jag försöker att undvika saker som kan få mig att må dåligt och det är inte alltid roligt, men det måste göras. Sen har inte det här med mig att göra, men jag inser mer och mer vilka underbara människor jag har runt omkring mig som bryr sig om mig. Min familj, min vänner, Andreas och massor med andra människor. Jag mår bra nu så jag vill inte att någon ska förstöra det. 

Det var allt för mig den här gången, hoppas att ni får en bra start på veckan!

1 kommentar:

  1. Distans till saker/människor som man tycker om gör att du uppskattar dem så mycket mer. Jobbig men nyttig och lärorik läxa. Eftersom vi båda har vuxit upp på ön så blir vi väldigt tajta med våra familjer vilket gör att separationen blir tuffare för oss när distansen är för stor. Du fixar det bra Becka! Du är underbar och vi saknar dig hela tiden. Känns bra att veta att du har det bra. Nu ligger jag på spikmattan innan jag släcker och somnar. Stor kram

    SvaraRadera