tisdag 20 november 2012

20/11

Igår var jag åter i skolan. Med lite sömn i helgen så sov jag mest genom hela dagen. Okej jag vaknade väl till lite när min PE lärare sa åt oss att gå ut och springa. I mitten av november. I shorts och t-shirts. Jag var så arg att jag nästan började gråta. Jag lovar att jag inte var nära att gråta för att jag är mesig, nej jag gör bara det när jag blir så arg då jag inte vet vad jag ska säga.

Efter skolan mötte jag upp Zuzanna för ett träningspass och den här gången ville vi testa på yoga. Åh så skönt det var. Kände mig verkligen hur lugn som helst efteråt samtidigt som jag gjorde ett jobbigt träningspass. Förstår nu varför så många har blivit frälsta vid yoga om det är så här varje gång.

Efter det så åkte vi och mötte upp folk för att dricka kaffe och prata lite skit.

Idag började dagen med huvudvärk och då blir jag så himla deppig. Ska jag vara ärlig så har jag aldrig haft så här lite huvudvärk som när jag kom till Kanada och det är underbart!!
Men när jag började första lektionen idag så fick jag ut mina betyg för halva terminen. Och det var inga dåliga betyg  även om jag bara tar lata kurser, jag hamnade till och med på Principal's List för att jag hade A i alla ämnen och fick ett diplom för Excellence in Personal Achievement. Jag fick gå till rektorns kontor för att få mina betyg underskrivna och få en kaka som föreställer skolans maskot, en isbjörn.

Kram alla

8 kommentarer:

  1. Bra jobbat Rebecka! Grattis till bra betyg, det spelar ju egentligen ingen roll vad det är för ämnen tycker jag (om de är lätta/lata) för du har ju ändå genomfört dem till det bästa och det är väl det som räknas :)
    Undra varför du har mindre huvudvärk i Kanada? Mindre press? Bättre luft?
    Ha det så bra och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Karolin! Ja kanske, jag var lite stolt över mig själv måste jag säga, men bara lite.
      Jag tror för att jag inte har någon press alls på mig här, det är så otroligt skönt!

      Kram

      Radera
  2. Vad duktig du är! Puss! /Tilda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Tilda!! Hur har du det? puuuuuuss

      Radera
  3. Åh vad kul! Duktig du är syrran ♥

    SvaraRadera
  4. Coolt! Grattis! Det var så kul att se dig förrut. Du är så söt. Älskar dig! Kram Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Sofie! Det var så himla roligt att få höra din röst och bara prata en liten stund med dig och Alvar! Ta hand om dig och ha det riktigt bra i Finland! Älskar dig!

      Radera