tisdag 6 november 2012

6/11

I fredags gick jag till skolan väldigt pigg faktiskt. Det är så ovanligt att jag är det så det är nog därför som jag kommer ihåg det... Sen jag kom till Kanada har jag aldrig gått och lagt mig innan kl 11 och tro mig, ibland hade jag gärna gått och lagt mig tidigare. Så i fredags då, skolan flöt på bra och var helt okej. Efter skolan gick jag med Durita och kollade på när Jacob spelade volleyboll. Volleyboll är inte speciellt roligt att kolla på (när pappa och jag var i Aten på OS så gick vi och badade istället för att kolla på beachvolleyboll), så vi gick och åt istället. Efter ett tag gick vi till Youth Group där vi mötte upp Vittoria, Francesca och Zuzanna. Vi gjorde något som heter operation Christmas Child. Vi gick och köpte saker som vi skulle lägga i skokartonger och som skickas till Afrika för barnen där. Jag tycker att vi gjorde riktigt bra ifrån oss faktiskt och fick ihop en bra låda. Efteråt följde jag med Zuzanna hem och kollade på massor med filmer. Masi anslöt sig till oss lite senare och vi kollade på filmer till kl 3 på natten.

När vi vaknade gick vi upp och lagade pannkakor till frukost. Efter frukosten kom Mellisa och hämtade mig. Väl hemma började jag städa mitt rum som var ganska välbehövligt kanske, pratade med familjen och Andreas över skype och somnade i sängen. Med väldigt lite sömn i kroppen var det så himla skönt att bara ta det lugnt under en eftermiddag. På kvällen kom mina värdbröder över och Shirley och jag lagade middag till oss. Efter det stannade vi uppe länge och kollade på någon slags komedi show.

I söndags gick jag upp tidigt och följde med till kyrkan och åkte även med till Wendy's för lunch. Efter det hämtade vi upp Durita för att åka och köpa tyg till min syslöjds klass. Det tog hur lång tid som helst att fixa det, men när vi väl var klara åkte vi och köpte kaffe, så som jag hade längtat efter det den eftermiddagen!
På kvällen åt vi middag och efteråt gick vi och satte oss i hot tuben.

Igår var det åter till skolan som gällde. Acting class är kaos, det är fortfarande elever som inte vet sina repliker en månad innan vi ska spela upp teatern.. Men vi får se vad som händer. Efter skolan gick jag och mötte upp Zuzanna, Johanna, Vittoria och Isabelle. Jag köpte varma vinterstrumpor och vi vandrade allmänt runt i köpcentrumet tills det stängdes. Då rörde vi oss istället mot Starbucks och satt där ett tag. Efter det gick vi till bowlinghallen där vi skulle spela bowling med Shecana. Det är alltid så roligt att träffa alla utbytesstudenter och det var riktigt bra stämning. På kvällen följde Kenji med oss hem. Troy gav Simon och Kenji hans berömda starka sås, den är tydligen den elfte starkaste såsen i världen. Det tar ungefär 30 sekunder innan det börjar brännas i munnen och nog brändes det. Kenji hoppade upp och ner som en gummiboll och Simons ögon fylldes med tårar. Väldigt roligt att se på!

Idag när jag kom hem från skolan så hade jag fått ett fint brev ifrån Farmor, Farfar och min kusin Julia. Tack så jättemycket! Blev så himla glad. Sen lagade jag och Shirley svenska köttbullar med potatismos. Smakade inte lika gott som pappas, men det var helt okej.

Nu ska jag gå och lyssna lite på valet i USA.

Förresten! Idag var det svårt att skriva faktiskt, var tvungen att tänka efter jättenoga vad det var som jag skrev. Till och med tvungen att slå upp några ord på google translate. Men det är bara för att jag använder vissa ord här dagligen som jag nästan aldrig använder annars i Sverige när jag pratar svenska.

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Kära rebecka Är så roligt att läsa din blogg. Du verkar att ha det bra. Igår hade vi 70årsfest härför Christina.Ha det så bra ,ock var rädd om dig.Kramar fr. morfar o mig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej mormor, vad roligt att höra ifrån dig! :) Jo jag har det väldigt bra, känns lite lustigt att inte prata med er varje dag dock. Hoppas att ni hade det trevligt på hennes 70-årsfest! Jag tycker att du och morfar ska ha en fest tillsammans så att jag också kan få vara med!
      Hälsa morfar! kram

      Radera
  2. Hej Beckis, sitter i bilen påväg till Uppsala. Ulf och jag ska på Gåsmiddag på Ulfs gamla jobb imorgon. Vi sover hos Anja och Anders som även är barnvakt till KE. Alvar är kvar på Björkö. Nästa helg gifter sig Anna och Janne så då ska vi upp till Sthlm igen. Då följer Ela med som barnvakt. Gud vad mycket program du/ni har hela tiden. Men det verkar kul! Kram Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg vilka fina bilder det var på dig och Ulf i helgen, så fina! Vad menas med gåsmiddag? Vad spännande det ska bli med bröllop mellan Anna och Janne, säker på att det kommer vara så underbart att se dem gifta sig.
      Ja det är verkligen fullt upp och nu har jag vant mig vid det också så jag tycker att allt är roligt!
      Kram

      Radera